Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

The swedish theory of love

dahlia

Är det någon som sett TV-programmet ”The swedish theory of  love”? Vad tyckte du i så fall?

Jag har tittat på det ikväll och finner det intressant, men målas Sverige upp  så för omvärlden så framstår vi säkert som ett underligt folk! Är vi det?

Oavsett vad  man tycker om programmet så är det tänkvärt. Vad är lycka? Är verkligen singellivet så destruktivt som det framställs?

Kommentarer till: "The swedish theory of love" (7)

  1. Jag visste inte att programmet hade sänts. Hörde talas om det för ett bra tag den, men då som bio.
    Var och en väljer sitt liv, tänker jag spontant. Återkommer efter titt.

  2. Nej det har jag missat

  3. Nej det har jag inte sett men spontant tycker jag vi verkar ganska så normala 😉

  4. Jag har inte sett på tv på länge, men att singellivet skulle vara destruktivt… Tja, det beror väl på för vem. För mig är tvåsamheten det enda alternativet, men andra måste väl kunna få göra som de vill, och sedan leva med det. Det är väl det som är ansvar?

    • Det går att titta på det nu, för de intresserade. Jo, vi gör som vi vill, litet till mans. Men jag känner inte igen presentationen av svenskarna… mer undantagen… Kanske har jag fel.

Kommentera

Etikettmoln

