Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Otur i Stockholm

kungsan1

Stockholm verkar gilla att retas med mig, eller hur ska jag tolka nedanstående.

I går skulle en vän och jag gått på teater, ätit en bit mat och haft det mysigt. Biljetter inköptes. Vad hände? I lördags hade jag feber, låg hela dagen, likaså igår… alltså ingen teater! Trist som tusan. Jag som väldigt sällan är sjuk knockades av stockholmsbacillerna… 🙂

Fr.o.m idag har jag ett jättetufft schema fram tills jag reser hem till Småland igen. Upptäcker dock att jag är ledig den kväll Paul Simon uppträder i Stockholm. Skulle genast boka biljett, men fanns inga biljetter kvar. 😦 Skit med, får lyssna på hans musik via cd jag har hemma, eller via datorn…  Men det hade varit en höjdare att fått uppleva honom live.

Hoppas på bättre fortsättning på mina lediga dagar, inatt är det arbete igen. Jag har varit ute, en runda till affären och köpt kaffe, går ju inte att bli utan en så viktig dryck… 🙂

Kommentarer till: "Otur i Stockholm" (24)

  1. Det är ngt envist skräp som går just nu. Hoppas att du är frisk nu

    • Helt riktigt, både patienter och arbetskamrater har drabbats så det var kanske inte så konstigt. Å andra sidan kunde jag blivit sjuk bättre tajmade dagar… 🙂

  2. Stackars dig! Vi brukar också få Stockholmsbaciller men då från barnbarnet som i sin tur får dom från dagis.

    • Barnbarnsbaciller ska vara ettriga… Konstigt nog så har jag sluppit ifrån att bli sjuk efter att ha haft dem hos mig. Men det är förstås smålandsbaciller, de är kanske vänligare mot mig.

  3. det här är ju en av nackdelarna med Stockholm – det krävs planering och god framförhållning för att få tag i biljetter, boka tider mm. Och sedan blir ju besvikelsen stor när det inte går som man vill. Å andra sidan är utbudet stort, så man ju nästan alltid nya chanser till olika upplevelser.

  4. Men vilken otur 😦 Men det verkar som om det går en hel del nu. Förvisso en väldigt klen tröst…

  5. Typiskt, Paul Simon som är så bra.

    Är man nästan aldrig sjuk så kan man ge sig sjuttan på att det slår till rejält…..trist.
    Lyckades klara mig från sådana baciller när jag var i Stockholm, hoppas inget hoppat på mig och inväntar rätt tillfälle 😉

    Ha det bäst. 🙂

  6. Paul Simon live, det hade varit ett plåster på såren så att säga men men … Hoppas du är pigg nu och vilken himla tur vi har honom på cd, radio, dator etc. Ha det så gott!

  7. Åh. att missa Paul Simon… det var inte roligt.

  8. Usch, vad trist. 😦

  9. Vilken otur! Hopas du mår bättre nu.

    • Jo, jag har arbetat natten som gick, sov betydligt längre än jag brukar efter nattjobbet så helt OK är jag inte. Är dock glad att jag verkar fått en lindring släng av eländet.

  10. Jo, Paul Simon hade varit kul. Jag har en dvd som jag kan kolla. I värsta fall. Stockholm är ofta fullt av baciller för mig med. Krya!

    • Ja jag blev glad när jag såg att jag var ledig den natten han är här. Men den glädjen grusades snabbt när jag kollade efter biljetter… 😦

  11. amiengblom sa:

    En konsert med Paul Simon…det hade varit toppen!
    Men man får vara nöjd med att se klippet från hans framträdande hos Skavlan i fredags –och på Youtube. Han är också en av mina favoritartister!
    Med hopp om god bättring till dig!

    • Jo, det hade det varit. Såg att det finns biljetter nu… till tredubbla priset ute på nätet. Det tänker jag inte köpa, gynnar inte klåpare, bedragare eller vad man nu vill kalla dem.

  12. 08- bassillerna är som 09- bassilerrna – båda får röda sträck då de skrivs … nå det ska stavas med c … synd om det du missar, men krya på dig och bättre lycka nästa gång!

Kommentera

Etikettmoln

