Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Finbesök

radjur1

Idag när jag satt och lyssnade på radion så såg jag något hasta förbi utanför fönstret, såg inte vad det var. Efter en stund var det tillbaka, ett rådjur. Nej, två!

Synd jag har kameran på ovanvåningen, tänkte jag… Njöt av sällskapet, tills de drog iväg. När de kom tillbaka för tredje gången smög jag upp och hämtade kameran och tog massor med bilder. Alla som fotograferar vet förstås att det är svårt att få riktigt bra bilder genom fönsterglas. Men nog  ser ni tydligt mina fina gäster!?

radjur2

Tänk att man ska bo i Stockholm för att få sådana gäster i trädgården… 🙂 Dom verkade så tama så jag funderade på att öppna altandörren för att få riktigt fina bilder… men avstod. Gör kanske försök en annan dag om de återkomer…. 🙂

Kommentarer till: "Finbesök" (14)

  1. Riktigt fina bilder. Kunde tro att du bodde mitt ute på landet…. och så är du i storstadsegionen! Måste kännas extra mysigt med lite fint besök jus där. Läste om din feber, antar att den gått över så du är fit for fight igen. Tycker nog att du unnar dig att ha en ganska så roligt liv, fritt ibland… och så jobb på intressanta ställen. Ha det gott ! Anna-Lena

    • Den som la sig för vila i trädgården ligger fortfarande kvar! Verkar trivas att jag tittar till det ibland – genom glasrutan!

  2. Visst är det vackra djur, men det känns galet att de tar sig in i tätbebyggda områden, tycker jag. Nu är ju inte de lika ”jobbiga” som vildsvinen som grannarna ha mött på gång- och cykelvägarna häromkring.

    • Är det lika galet då att människor tar sig ut i skogarna… 🙂

      Visst djur kan göra skada, men det bästa är om vi kan leva i samklang. Rådjuret får gärna ligga där i trädgården. Jag har inte sett den gjort någon åverkan… bara tittat och vilat…

  3. Här är det ju få som uppskattar dem eftersom de tar för sig av allt som finns i trädgårdar. Men jag som inte har trädgård, gillar förstås att se dem.

  4. Jättefina bilder. Sådana gäster har vi ofta i trädgården. Dom är inte jätte välkomna hos oss. Fina men äter upp våra växter och ibland också träd. Vi är rädda om vår Magnolia som är godis för dom.

  5. När min dotter bodde i Stockholm hade hon också besök av rådjur. I den lilla skogsdungen bredvid hyreshusen. Det kändes bra, storstaden blev lite mindre storstad… Hoppas att det gick bra för dem.

  6. Vilket trevligt besök du fick. Jättefina bilder, tycker jag.

  7. Men så ljuvligt …

Kommentera

Etikettmoln

