Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

sthlmtorg

Både i bloggvärlden som på  facebook lovprisas oktober månad! Nja, i år håller jag inte med… Är man vaken och utomhus mitt på dagen, då är det säkert ljuvligt, men jag som  oftast är utomhus vid 07.30- samt 20.00-tiden saknar mina handskar! I morgon natt är jag ledig, får gå på handskjakt  då…

Vad är det för kul med mörker och kyla? Kura skymning, rofyllt,  tända ljus-mys osv, det är helt OK. Men timmarna att kunna vara utomhus och mysa är väldigt begränsade. Kylan går in i husen, i vart fall där jag bor nu. Jag brukar inte vara speciellt frusen av mig… men i år är jag det. Det är bara att klä på sig varma kläder! Visst, om jag hade de riktigt varma kläderna här… 🙂 Förkylningstider dessutom! Inget kul.

MEN… visst är oktober vackert, man kan fortfarande plocka svamp, lingon, höstfärgerna riktigt dallrar i luften under soliga höstdagar med hög skön luft! Mysigt att bereda plats i bästa stolen med en god  bok, en bra film eller vad man nu är intresserad av. Ingenting är antingen eller, det beror på vad man  lägger fokus på!

Kommentarer till: "Oktober – gilla eller ogilla?" (7)

  1. Jag är en höstmänniska som alltid ser fram emot alla färger i naturen och den klara luften. Jag tycker också att hösten är en form av ny start samtidigt som man får vara inne och mysa.

  2. Jag har förmånen att oftast kunna välja när jag ska gå ut och då är det ofta ganska skönt väder

  3. Jag har också svårt att se något positivt i höstens månader, men idag var vi ut med båt. Vindstilla och så tyst! En upplevelse som är annorlunda än sommaren.

  4. Instämmer! Hösten är klart överskattad.Så länge löven hänger kvar och antalet ljusa timmar håller sig över åtta går det väl an, men sen borde vi få gå i ide tills första snön kommer. :-/

  5. Jag tycker nog oktober är ganska mysigt, fast visst, man får ju börja dra jackan lite tätare om sig. Å´ leta fram handskarna tidiga morgnar. Mörkret gillar jag inte alls, men jag tycker ändå att det är något rofyllt över det hela efter sommarens alla förväntningar.
    Ha en fin dag!

  6. Du har beskrivit oktober så bra ur egen och andras synvinkel och jag är bland de andra – så lägger du in en skön linje i ditt Men …

Kommentera

Etikettmoln

