Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Totalt ointressant liv

slottet

Just nu är mitt liv totalt ointressant!

Förkylningen knockade mig, jag har inte repat mig än fullt ut. Dessutom har jag kommit in i mitt jobbigaste skede i arbetsperioden, den här veckan gör jag drygt 60 timmar natt!

Vad blir resultatet? Jobba, äta och SOVA… Jag sover jättemycket, mycket mer än jag brukar. Sömn är läkande, bra det, men jag vill orka mer… I morgon måste jag handla, hur det nu  ska gå till. Trots att jag bor i vår huvudstad tar det cirka en timme att promenera till o från affären och förstås litet tid i butiken också. På tisdag ska jag o en vän göra ett nytt försök till att ses och ha trevligt tillsammans, vi fick ställa in teatern m.m när jag låg nedbäddad. På tisdag är jag alltså ledig, känns väldigt behagligt! Den dagen vill jag inte sova bort!

Dessutom har jag bokat in mig på rosenterapi en annan dag jag är ledig. Jag älskar beröringsmassage och i rosenterapi handlar det just om mjuk massage om jag förstått det hela rätt. Hoppas jag inte är så trött när det närmar sig så jag avbokar! Nog ska jag ha en del trevliga minnen med mig hem när jag väl avslutat uppdraget här! Det är de fina minnen jag lagrar i min hjärna. Och… jag återkommer gärna till Stockholm för jobb, men då ska jag inte ha ett lika späckat schema!

Kommentarer till: "Totalt ointressant liv" (20)

  1. Krya på dig -hälsning kommer från Jönköping. Pizza på en pizzeria på Östra Storgatan och sen Björn Afzelius-låtar på teatern. Jönköping har lite att bjuda på ibland också.

    • Absolut har Jönköping en hel del intressant att erbjuda också. Mikael Wiehe-konserten köpte jag biljetter till redan innan jag for till Stockholm. Det är förstås kul att kolla Sthlm:s kulturutbud också… 🙂

  2. 60 timmar är mycket och speciellt om man inte känner sig riktigt kry :/

  3. Låter som du behöver vila om det går!

  4. Uj, vad jobbigt då livet fylls av ointresse! Hoppas du får en fin ledig dag i alla fall, det skulle nog vara en viktig kompensation.
    Lycka till!

  5. 60 timmar… det är mycket det. Du behöver nog din rosenterapi för att njuta också. Inte bara jobba och vara sjuk.

  6. I mina öron låter det som om din kropp försöker tala om för dig att du ska dra ner på tempot, men jag förstår mycket väl att du vill utnyttja tiden till annat än jobb. Nattjobb i 60 timmar låter som en mardröm! :-/

  7. 60 timmar natt låter verkligen extremt krävande och så en förkylning på det… Förstår att du varken hinner eller orkar med något annat.

    Kram och krya på dig!

    • Visst är det extremt. Idag ska jag fylla på i kylskåpet, jobb kräver energi. Kroppen behöver energi, för litet vill den ha även om man inte gör någonting… 🙂

  8. Var rädd om dig! De där arbetstiderna tar knäcken på sjukvårdsfolk och jag tycker nog det är dags nu … för den som jobbar med vård och omsorg skulle 80% vara likvärdigt med en heltid. Hoppas du kan njuta av lite rosenterapi …

  9. Nattjobb är inte det optimala för kroppen. Jag trivdes jättebra när jag jobbade natt, men jag tyckte att jag blev mycket oftare sjuk än när jag sen gick över till att jobba dagtid. Inbillning, kanske? Krya på dig så du hinner ha lite kul också.

    • Nattjobb är inte det optimala, men jag arbetar hellre det än att ha väckarklockan på ringning vid 05-tiden. Det har jag haft tillräckligt i mitt liv… 🙂 Så resonerar jag.

  10. Det är i dessa perioder det innehållsrika intressanta blir till kära Mia!

Kommentera

Etikettmoln

