Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Partiledardebatten

Det blir ingt längre inlägg förrän jag är hemma i Jönköping igen. Darorhaveri,  hur kul är det? Tror garantin gäller än annars hade jag köpt ny dator här.

Hursomhelst, jag hann se gårdagens partiledardebatt via svtplay innan datorn la av. Vilken låg nivå på debatt. Rakt igenom var det mest smutskastning av motståndarna. Inget kul att se. Ibland snackade debattörerna i mun på varandra så det var omöjligt att höra vad de önskade informera oss tittar om!

Trots att jag inte röstar på centern tyckte jag det var Annie Lööw som bäst fick fram det hon ville. Åkesson brukar vara skicklig men igår föll han fullständigt insnärjd i sin offerkofta. Anklagade andra för att säga fula ord sd! Hur lågt får det bli?

Trots att jag tyckte att debatten var dålig så var den nog av hög kvalitet i jämförrlse med USA:s politiska debatt som också genomfördes igår. Vad är det som händer i världen? Är inte vi väljare värda något bättre?

 

 

 

 

 

 

Kommentarer till: "Partiledardebatten" (4)

  1. Hoppas att någon gör en rejäl utvärdering av hur det kunnat gå så illa i USA. Att det måste välja mellan två alternativ som de uppfattar som mindre bra.

  2. Det är ju en klen tröst att det är värre i USA men känns inte riktigt lika bedrövligt när du skriver det. För det var vad debatten var i mina ögon, bedrövlig. Politiker borde kunna ha åtminstone vanligt sammanträdes vett. Mycket lågt.

Kommentera

Etikettmoln

