Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Höstpromenad

hostvag

Inte trodde jag att jag skulle finna så här lantliga promenadvägar vid mitt boende i storstadsregionen. Går ofta här bara för promenerandets skull. Då gör det ju inte ont om man ser vackra färger också… 🙂

hostvag1

Nu står jag inför ännu en drygt 60-timmarsvecka… Det känns som att jag går litet i ide då, inte för att jag sover bort tiden, men väl blir ”borta”, inte speciellt social, får se vad som kommer att skrivas i bloggen. Suck och stön, kanske… 🙂

Kommentarer till: "Höstpromenad" (20)

  1. HUR länge ska du orka att jobba så?
    Hösten och de vackra höstfärgerna…. Jag njuter varenda dag. Är det inte särskilt fina färger den här hösten?

    • Jag tycker nog att varje höst bjuder på vacker färgprakt, har varit med om än vackrare… Har ett starkt minne av en bilresa från Skåne till Jönköping för flera år sedan. En solig höstdag… de färgerna jag såg då det är nog oslagbart… 🙂 Eller är det minnet som spelar mig ett spratt?

  2. Stockholm är så mkt mer än vad folk tror 😊

  3. Efter en mastig vecka hoppas jag du får tid för återhämtning – tid att njuta hösten när den är som vackrast. Ta ett djupt andetag och håll ut. Tids nog … 🙂
    Kram Mia

  4. 60-timmarsvecka. Toka där. Förresten… är det tillåtet… med tanke på allt som inte är. Höstfärgerna är sagolika. Synd att de syns så kort tid. Man hinner inte riktigt ta in dem förrän de är borta. Sköt om dej!

  5. Oj då, det var verkligen en rejäl arbetsvecka! Trodde knappt att man fick arbeta så mycket…

    • Nu har jag glömt arbetstidsreglerna, men jag har både ”sovtid” och ”helgvila” som är viktigt enligt lag o avtal. Men slår man ut det på alla veckor jag arbetar så blir det förstås inte så mycket/vecka.

  6. De senaste 2 veckorna har vi haft riktigt ”tråkväder”, och dessvärre har färgerna kommit samtidigt. Det gör att de inte riktigt kommer till sin rätt när solen inte hjälper till att lyfta fram dem. Idag speciellt har det varit det värsta gråvädret på länge, med tjocka moln som gjort att dagen aldrig blev ljus och luftfuktighet så hög att det nästan var som dimma …
    Älskar hösten, men inte när solen aldrig får titta fram. Blåsigt gråväder i längden tynger ner mig … 😦

    Jag har också höstminnen som jag bär och vårdar i hjärtat. Färger som etsat sig fast inom mig … 😀
    Visst kan säkert minnet spela en ett spratt, men jag vet ju också att just då när det begav sig blev jag stående stum av hänförelse och bara stirrade, så det kan inte vara bara ett förstärkt minne … 😉

    Höstkram 😀

    • Det låter som att vi har liknande minnen av höstfärger i solens glans. Här i Stockholm har vi haft det behagligt varmt de senaste dagarna, även på kvällar och morgnar, dessutom så gott som vindstilla. Ni har tydligen haft tråkigare väder.

  7. Helt underbart med alla vackra färger i naturen nu! Även i storstaden 🙂
    (PS, jag går sällan tillbaks till blogginläggen jag kommenterat, så att kommentera mina inlägg är ingen stor idé) 😉

  8. Det är magiskt med all denna färg. Mäktigt på något sätt men nu börjar löven falla så det gäller ta vara på det som är kvar. Grått och ruggigt men rätt behagligt med rätt kläder. Regnet behövs ju. Det är torrt, otäckt torrt. Nu hoppas jag det blir lite färg på dina arbetspass också och inte bara slit och släp. Rent av lite smidigt mellan varven. Ha det så gott!

  9. 60 timmar låter lite i mesta laget, tycker jag. Hösten är den färggladaste årstiden. Den slår t.o.m. sommaren för nu är färgerna så intensivt lysande.

  10. Här är bara höstrusk nu. Inget annat att räkna med heller. Bara att härda ut. Fast i Sthlm verkar åtminstone vädret bättre. Jobba på!

Kommentera

Etikettmoln

