Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Novembermörkret

rosenbad

Novembermörkret kom tidigt i år! Grått, fuktigt och mörkt.

Som väl är så går tiden fort, så den tiden passerar väl också med rekordfart, så jag åter kan se fram emot ”ljusare tider”.

På min  nuarande arbetsplats har det blivit fel i bokningen. 50 timmar mer var min bokning på än vad arbetsgivaren har behov av. En beställning är en beställning, jag godkände den, trots att jag tyckte den var väl häftig. Ska bli spännande att se hur de löser detta, 50 timmar innebär en hel del pengar… 10 timmar av de 50 har jag fått arbeta, ytterligare 10 har arbetsgivaren lovat stå för då jag planerat för nattarbete och jag infann mig på arbetsplatsen, men gick hem då jag insåg att vi var dubbelbokade. Resterade 30 timmars kompensation diskuteras fortfarande!

Spännande tider jag lever i. 🙂

En av mina lediga dagar som jag tillbringade i Stockholms city tänkte jag passera Rosenbad. Två vakter stod där utanför. Jag blev litet förvånad när jag blev stoppad och inte fick passera den sida av huset ingången (porten) finns. Jag frågade varför, fick till svar att det var ur säkerhetskäl. OK. Jag gick utmed en annan yttervägg av huset, funderar över vad detta var. Förmodligen är det helgdagar jag passerat där obehindrat. Eller var det något hot som ställts mot Rosenbad? I så fall borde väl hela byggnadens väggar varit otillgänglig för allmänheten? Jag förstod inte det hela, kanske kan stockholmsfolk – eller någon annan som är kunnig i ämnet förklara!?

Snart blir jag litet mer ledig så jag kommer att se mig om vad andra bloggare, bloggvänner, funderar över. Jag är medveten om att jag varit frånvarande. Glad att ni tittar in till mig i alla fall.. 🙂

Kommentarer till: "Novembermörkret" (10)

  1. Spännande Stockholmsliv du har. Kan väl inte vara så många veckor kvar. Längtar också efter lite sol i höstmörkret. Men för varje dag som går så kommer vi närmare soldagen. Ha det gott !

  2. Det är det här som är så svårt med säkerhetsfrågor – att man inte kan prata om det. Säger man för mycket, avslöjar man för mycket av skyddsarbetet. Det behöver egentligen inte vara så dramatiskt, men man kan ändå inte prata om det.

    • Jo jag förstår. För nog får man gå där i vanliga fall, även när statsministern är på plats?

      • Allt som oftast väldigt öppet och tillgängligt. Däremot sker numera mycket av leg.kontroll redan utanför husen när man besöker olika delar av regeringskansliet. Det är väldigt bra att de har koll.

        Samtidigt tycker jag att man ska ha respekt för att det är en arbetsplats och att det även är vakternas arbetsplats. Man ska tex inte stå i vägen, blockera utgångar eller blockera överblick för väktare.

        Just vid Rosenbad går jag promenadstråket längs vattnet. Finns ju ingen anledning att gå annan väg.

      • Jodå, jag har respekt för andra människor, deras arbetsplatser osv. Det jag undrade över var om det var normalt, att det alltid finns vakter där under vardagar eller ej.

      • Alltid vakter. Och jag förstår att du visar respekt, jag menade inget illa. Men tyvärr gör inte alla det, visar respekt alltså, så det kan finnas anledning för personalen att vara tydliga i bland.

      • Ok. Då är det helgdagar jag passerat för jag vet att jag gått där tidigare. 🙂

  3. November är den månad jag tycker sämst om på året så den får gärna försvinna fort

Kommentera

Etikettmoln

