Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

promenadvag

Hej då sommartid, du var ljuvlig även i år!

Det tar mig emot, men OK, jag säger välkommen vintertid – eller normaltid, som en del poängterar.

Det är dags att mysa inomhus, klä sig varmt när man ska ut på promenad. Nåja, snart i alla fall. Än så länge är det varmt och behagligt mitt på dagen.. och även en del nätter är helt OK.

Två månader står jag ut, än en gång. Sedan går vi åter mot ljusare tider!

 

Kommentarer till: "Sommartid – tack för i år!" (12)

  1. Vi har ganska fint höstväder med sol och kyligt. Mörkret får man hantera med ljus😊

  2. Ja, så härligt. Nu kommer vintern förhoppningsvis snart. Med mycket snö. Då blir det också ljusare. 🙂
    ( Ja, jag vet att vi har skilda åsikter ang. detta… ).
    Ha det gott!

  3. Den var välkommen här med ska jag säga fast va mörkt det blev på kvällen.
    Värmeljus säsong då….nice tycker jag.

    Ha de bäst 🙂

    • Nu för tiden när jag är pensionär bryr jag mig faktiskt inte så mycket. Men jag tyckte den här tiden var väldigt trist när jag arbetade som du, alltså dagtid, må-fr. Mörkt när jag körde till jobbet, mörkt när jag kom hem. Fick inte mycket dagsljus på mig under veckorna… Nu har jag den fördelen att jag kan gå ut mitt på dagen, eller morgon, middag och kväll under de ljusa timmarna…

      Ha det gott själv!

  4. Å ja Mia – du står ut – jag älskar när timmen kommer tillbaka – normal eller vinter – och sommaren, ja, den får vila sig för att orka med nästa 🙂

    • Ja jag får stå ut med vintertiden och du får stå ut med sommartiden när den väl kommer åter! Du får stå ut liiitet längre period… 🙂

  5. Hos mig är det inte varmt ens mitt på dagen fast solen skiner. Vinterjackan åker på varenda gång jag går ut.

    • Hyfsat varmt för att vara i slutet av oktober tycker jag vi haft, men i morse var det kyligt, men vindstilla. Skönt med rätt kläder…

  6. Två månader går tack och lov snabbt! För snabbt kan jag ibland tycka…

    Kram

Kommentera

Etikettmoln

