Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Julieta

julieta_2-1

Nu har jag landat hemma i Jönköping igen och passade på att se filmen Julieta igår kväll. Pedro Almodóvars filmer brukar jag gilla och tyckte Julieta var en finstämd film med bra skådespelare. Promenerade sedan hem i snöslask, ömsom slaskigt underlag, ömsom halt. Inne i de centrala delarna var det dock ”pålitligt” underlag.

Nu gäller det att vända dygnet rätt och det är inte det enklaste efter så intensivt nattarbete under flera veckor. På måndag måste jag vara nere i centrum kl 09.00, ska vara hos frissan då och få ordning på frisyren igen. Hur ska det gå? Förmodligen kommer jag att fixa det, men kan förstås inte vara helt säker….

Nu har jag lönearbetat klart för det här året, men vill återvända till Stockholm någon gång nästa år, vilket jag redan anmält till bemanningsföretaget. Jag trivs himla bra i Stockholm, det finns betydligt mer att utforska i den sta´n. Hann med att besöka en del museum, det är årstid för det nu, tycker jag. Medeltidsmuseet, Hallwylska museet, Fotografiska, Historiska och Nordiska museet hann jag med. Kollade in på Moderna museet också när jag ändå vandrade förbi, men det blev ett kort besök… 🙂

Nu är det åter dags för litet pensionärsliv. Känner mig privilegierad som kan skifta mellan arbetsliv och pensionärsliv på det sätt jag gör.

 

Kommentarer till: "Julieta" (10)

  1. Ja visst är det en förmån att kombinera jobb och pensionsliv. Det tar nog inte slut i första taget med sevärdheter i Stockholm. Måste erkänna att jag inte har varit på museum i Jönköping. Hembygdsmuseum i Husqvarna har jag besökt

    • Tändsticksmuseet är nog det mest kända och besökta i Jönköping. Sedan finns det permanent utställning om Bauer i Länsmuseet, i samma byggnad som Stadsbiblioteket…

      Hembygdsmuseum i Huskvarna… måste kolla vad det är… inget jag känner till.

      • Det är inget hembygdsmuseum kanske mer gamla hantverksbodar. Men om jag minns rätt så finns det rum ned gamla möbler

      • OK jag misstänker du var i Smedbyn… En gammal länga med hus. Idag används till butiker, konstnärer har ateljeer osv… Från början var det bostäder till arbetare på Vapenindustrin…

  2. Jag som trodde att du hade arbetat så mycket och ville skippa vintern, så att du hade gått i idé.

    Ditt sätt att jobba verkar ganska bra. Jag har funderat på det men inte bestämt hur framtiden för mig ännu ska se ut. Pensionärslivet blir ju bara bättre och bättre.

    • Aha, du är också pensionär. Jag har inte riktigt greppat hur eller var du lever… men det kommer kanske… 🙂

      Apropå gå i ide låter inte så dumt, men fixar inte att vara utan mat sååå länge… Jag är en matglad person.

  3. Enbo med fin kombo 🙂
    Ja, Stockholm är … just det sevärd 🙂
    Må gott Mia!

  4. Skönt höra du är hemma igen och hoppas nu du verkligen får njuta av en lite lugnare tillvaro. Ha det så gott!

    • Jo, jag njuter av pensionärslivet, men tycker det är roligt att arbeta också när jag kan bestämma hur mycket. Dessutom roligt att se mig om några veckor på bortaplan..

Kommentera

Etikettmoln

