Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Leonard Cohen död

leonard-cohen

Bild från Globenföreställningen 2013

Läser att Leonard Cohen är död. Jag som hoppades på att än en gång få uppleva honom live, även om jag insåg att möjligheterna blev sämre och sämre ju längre tid det gick sedan senaste Sverige-besöket för honom.

Jag är glad jag varit en i hans publik två gånger, senast var i Globen i augusti 2013. Helt magisk föreställningen.

En stor man som var väldigt ödmjuk på scenen både mot publiken som mot bandet som kompade honom.

Jag lyssnar ofta på hans musik antingen via någon av min cd-skivor eller via nätet. Idag kommer jag med all sannolikhet lyssna på Cohen-musik, utan tvekan. Det finns många bra artister men för mig var han den störste av dem alla!

Kommentarer till: "Leonard Cohen död" (12)

  1. Magisk röst! 💕

  2. Vilken tur du har haft som har fått uppleva honom live!

  3. Han hade en mycket annorlunda och egen stil. Tur det finns så mycket av hans musik inspelat.

  4. Också en Cohen anhängare, men inte upplevd honom live – Minns Stina D’s intervju med honom då han varit munk en tid…. och jag får nog ocksa köpa hem hans album – kasetten jag har är utsliten.

  5. Har aldrig lyssnat på honom live tyvärr men även genom alla olika medier och liknande upplevde jag honom som inte bara en man med magisk röst utan lite utöver det vanliga. Kan man formulera sig så? Hur som helst var det med sorg jag hörde att han gått bort.
    Hoppas du har det riktigt gott nu när du får råda över din tid själv lite mer. Allt gott!

    • Ja, tacck, jag har det riktigt gott. Den här veckan har jag mycket på gång, förra veckan gjorde jag vad jag ville för stunden… 🙂

  6. Jag sörjer också hans bortgång. Har några cd-skivor med honom här hemma, och ska absolut köpa hans senaste.

    • Jag har fått den senaste via posten idag, men har inte hunnit spela den. Ska göra det till eftermiddagskaffet… passar kanske på att kura skymning också då… 🙂

Kommentera

Etikettmoln

