Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Jaques Werup

stocholm-strandvagen

Skåningen Jaques Werup, musiker, poet mm, har gått bort, endast 71 år gammal. Nu duggar dödsfallen tätt med artister jag upplev live, respekterar och gillar.

Jag känner inte till honom så himla väl, men vet jag läst något av honom som gjorde att jag la hans namn på minnet. Lill  Lindfors är en artist jag uppskattar mycket och när hon och denne för mig ganska okände Jaques Werup kom til  Konserthuset i Jönköping för 10-15 år sedan så var jag på plats. Då fick jag upp ögonen än mer för Jaques Werup som imponerade på mig. Lill Lindfors och Jaques Werup genomförde en helt suverän konsert. Jag köpte cd med den musiken direkt. Lyssnat på den flera gånger… När jag städade i cd-hyllan häromdagen fick jag den i min hand och spelade den igen. Dessförinnan var det länge sedan!

Leden skingas inom artistvärlden. Ett säkert tecken på att jag varit med ett tag… 🙂

Kommentarer till: "Jaques Werup" (6)

  1. Jag tänker likadant. Dom är många nu som lämnat oss senaste tiden

  2. Ja, det tunnas ut i räckorna omkring oss – de som underhåller och ger vårt liv en djupare mening och de som finns i vår nära familjekrets och så den välbehövliga vänkretsen. Det är livet som kommer i kapp oss … och ja det är så det är Mia vi börjar vara med länge för varje år. Denna man är okänd för mig – tror jag …

  3. Han var helt okänd för mig också.
    Tyvärr börjar många av oss komma upp i den åldern att det blir vanligare att vi reagerar på dödsfall vi läser, eller hör talas om. För ca 20 år sedan tror jag inte att vi tänkte till så mycket som vi kanske gör idag.

    • När det gäller artister jag gillar så har det alltid berört mig. Jag minns när Björn Afselius avled väldigt tydligt och tyckte det var mycket tragiskt. Han var nästan i min ålder, om jag minns rätt. Alldeles för ung för att dö!

  4. Jag har lyssnat en hel del på Bowie i år och de senaste dagarna på Cohen. Tänker på fina rader av Bodil Malmsten som jag gärna läser igen. Man påminns. Lite tungt kan det kännas. De är många, som har gått vidare.
    Kram till dig.

Kommentera

Etikettmoln

