Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Åkesson och PK-media

hast

Sd:s sympatisörer och även dem med litet inflytande i partiet har under lång tid klagat på att PK-media döljer sanningen, PK-media kan man inte lita på. Någon hänvisar till Fria Tider och Avpixlat istället. Det var främst från sd:s gräsrötter man hörde sådana tongångar till en början.

För inte alltför länge sedan fick vi t.o.m höra deras partiledare säga samma sak just i PK-media. I slutet av förra veckan tror jag det var, intervjuade  en reporter Åkesson om hans syn på media och fick till svar att han inte litade på media, minns inte om han då använde sig av uttrycket PK-media. På följdfråga vilken media han litade på blev hans svar ingen.

Efter ytterligare någon/några dygn efter den intervjun inbjöds han till en större intervju, det är en allvarlig anklagelse han kom med mot svensk media och en hel yrkeskategori. Vi har t.o.m organ som granskar media och i vissa fall fälls enskilda program, något uttalande som gjorts. Vad mer vill nämnde Åkesson månne ska till för att han ska lita på PK-media? Kritiskt tänkande är sunt, men därifrån till  att förkasta en hel yrkeskår!?!! Vad har han för belägg för det? Vad har sd-media för källkritik och framförallt vem granskar deras uppgifter? Vem klandrade Avpixlat för att endast några dagar efter att världen serverats bilden på Alan Kurdis döda kropp ifrågasätta om det verkligen var ett barn, det kanske var en docka kunde jag läsa. Det är bland det mest osmakliga jag läst i deras tidningar! Jag kan förstå att Åkesson har svårt att lita på sådan media!

Men åter till nutid. Nu vägrar Åkesson delta i intervju om vad han menar med att det inte går att lita på svensk media! Varför? Beror det på att han inte har något svar? Var det bara något han slängde ur sig? Eller vet han inte varför han sa så?  Beror det på att det i samma veva kom fram att han fick ”räddas”, föras ut av sina säpovakter från en gaybar han besökte mitt i natten? Hur mycket skattepengar går till säpovakter som ska följa sd-män ut i nattens nöjesliv. Är även detta påhitt av PK-media för att smutskasta sd!?

Jag börjar bli trött på sd:s agerande, både i mer och mindre seriösa sammanhang. Jimmy, vart tog du vägen? Jag vill gärna höra vad det är du inte litar på?

#sd #PK-media

Kommentarer till: "Åkesson och PK-media" (4)

  1. Intressant att först slänga ur sig ett påstående och sedan inte vilja ställa upp på en intervju. Då är det nog bättre att tiga från början… Vissa politiker gör mig bara så trött.

  2. Det är nog snarare det omvända. Det SD-folket kallar PK-media är oftast seriös, proffesionell och pålitlig media medan Avpixlat och annan fejkmedia bara är rasistpropaganda.

Kommentera

Etikettmoln

