Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Menyproblem

 

dsc_1342

Idag skulle jag haft gäster hos mig om inte förkylningen slagit sig ned i min kropp. Sedan lång tid tillbaka har jag haft ”menyn” klar för mig. Ett nytt recept skulle testas, jag utsätter mina vänner för sådant ibland…  När inte förkylningen släppte och en av mina tilltänkta gäster just avslutat en behandling han genomgått under i stort sett hela hösten så sköt vi fram träffen. Ibland är folk flexibla och vi fick till ett nytt datum då vi alla kan. Tack kompisar! På söndag ska chans nr 2 gå av stapeln.

Ska sanningen fram så var det bra även för mig. Förkylningen är envis, jag skriver inte influensa längre. På  TV påstod de att årets influensa är häftig, hög feber men snabbt övergående! Jaha, tänkte jag, då är det inte influensa för mig. Skit samma vad det varit men det har tagit mycket energi från mig. Har inte varit utanför lägenheten mer än nödvändigt på drygt 1,5 veckor.

Idag har jag börjat fundera på – vad ska jag bjuda på, kanske jag vill bjuda på något annat än det jag planrat. 🙂 Så dumt, men tanken har satt sig, jag kollar runt på olika recept… Jaja, mat ska de få, får se vad det blir…. Det brukar ordna sig, gästerna brukar bli mätta och nöjda!

Sedan är det det här julklappar, det ska också fixas. Några har jag redan köpt, men några få paket till ska det bli. Det blir nästa veckas pilleri och bryderi.

Så här två-tre timmar efter jag skrivit ovanstående så har jag löst menyproblemet. Tror det blir jättebra! 🙂 Det här är kärt i-landsproblem, utan tvekan! Butikerna fulla med livsmedel, möjligheter att få göra precis det jag vill. Sådant gillar jag.

Inser jag håller på att bli frisk, även om det varit segt!

Kommentarer till: "Menyproblem" (15)

  1. Menyfunderingar är ju trevliga funderingar 🙂

  2. Skönt att ”se” att du är på benen igen. Hur det är är så blir jag lite orolig när det saknas blogginlägg alltför länge och jag vet att du inte mår bra.
    Julbestyren löser du nog… en vecka kvar att handla på.
    Men jag avundas dig inte. I vär familj blir det inga julklappar i år. Vi firar julen i olika delar av landet, ock kan inte ses. ( Utom min son och jag… vi ska träffas och ha lite julfirande. Då ska han få ett litet paket ändå, fast det vet han inte om).
    Och julmaten… så lite som behövs… det känns skönt.

    • Konstig förkylning, än är jag litet bättre, sedan känns det som dipp igen. Det blir nog bättre nästa år, måste bli! Tack för omtanken.

      Jag ska också ha ett lugnt julfirande. Det känns bra!

  3. På rätt väg och frisk till jul. 👍

  4. Låter bra att du är piggare nu. Alltid kul att testa nya maträtter. Ibland har det blivit riktiga bottennapp när jag provat, men för det mesta så blir det sånt man gärna lagar igen. Det behövs lite variation, för annars blir det så tråkigt med matlagningen. Kram

    • Jo, jag gillar att laborera med nya recept, samtidigt är det litet nervöst när gäster ska komma. Det kan ju bli bottennapp, som du skriver. Ändå kan jag inte låta bli. Det är inte alltid jag har tid eller inspiration för att testa en gång innan gästerna är här.

      Det här med vad vi lagar för mat har förändrats under vår livstid, tror det är så för alla. Kul!

  5. Jag testar också gärna nya recept. Visst är det lite av en chansning men friskt vågat… Oftast blir det faktiskt bra. Lycka till med valet av meny!

  6. Då får vi hoppas det smakar på söndag. Vad det nu blir. Förstår att det kan du inte avslöja på bloggen. Förkyld har jag inte varit än. Men det kommer… Kanske inte.

    • Nej, litet överraskning får det bli för gästerna…

      Hoppas du slipper förkylning över helgerna i alla fall. Även om man inte firar speciellt mycket är det förstås en fördel att vara någorlunda frisk då.

  7. Maten på bilden ser grymt god ut! Det skulle jag vilja bli bjuden på 🙂

  8. Ja, långvariga förkylningar är inte roliga. Önskar dig en trevlig middag med dina vänner och menyn får vi kanske ta del av senare 🙂
    Önskar dig en fin sista advent!

Kommentera

Etikettmoln

