Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

sommars

Rubriken är missvisande, jag tycker det varit två steg framåt och ett steg bakåt gång på gång vad gäller mitt tillfrisknande. Idag är första dagen hälsan känns bra. Torrhostan finns kvar, men idag har jag både orkat handla inför helgen och städat trappuppgången. Det sistnämnda har jag inte ens orkat tänka på tidigare. Så mycket som jag skrivit om den här förkylningen så kan man tro att jag varit dödssjuk… OK, nästan i alla fall… 🙂

Igår kom det stora paketet jag beställt med Cohen-musik, hans samlade verk. Jag har hittills lyssnat på tre av alla cd-skivorna. Blir glad och harmonisk av hans musik. Trots att jag sett honom både i Göteborg som i Stockholm så far mina tankar iväg till Globen och hans föreställning i Stockholm! Vet inte riktigt varför, för jag tyckte faktiskt han var snäppet bättre ett par år tidigare i Göteborg!

I morgon ska mina kokkonster sättas på prov, jättespännande att testa nytt som gäster ska bjudas på… Tror det blir supergott! Håll tummarna för att jag inte har fel!

Blir glad även över att tänka att snart går vi åter mot ljusare tider. Härliga tider… sedan kommer vårblommorna… wow 🙂

Kan också nämna att Mazen blev ÅRETS jönköpingsbo, killen jag skrev om när han tog blev månadens jönköpingsbo så sent som i november! Ett stort GRATTIS till Mazen och till Jönköping!

Kommentarer till: "Bättre och bättre, dag för dag" (6)

  1. Undrar om jag ska investera i Cohen samlingen också? Jag har en cd och faktisk ett kasettband – men det skrapar så mycket …
    Fortsett krya på dig och lycka till med morgondagens!

  2. Ja, det är en tjurig flunsa som härjar just nu. Jag har legat däckat i en vecka nu men börjar så sakteliga bli lite bättre. Hoppas du kryar på dig snart!

  3. Jag har köpt Cohens senaste cd. Den känns tung, mörk och sorglig där han pratsjunger . Men musiken (orkestern?) som är med är fantastisk för hela musikupplevelsen. För en upplevelse är det. Jag gillar den skarpt.

Kommentera

Etikettmoln

