Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Skottat snö

sthlmgata

Jag var glad att december månad var snöfattig,ja, jag tror inte det föll en enda snöflinga i Jönköping, i vart fall inte så många att snöskyffeln behövde användas. Det uppskattade jag då december var ”min månad” att sköta trädgård och trappstädning. Det blev en smidig månad… Som sagt, när månaden var slut kände jag mig belåten… 🙂

Sedan reste jag glad i hågen till Stockholm för att arbeta litet igen, hålla igång hjärncellerna. Men, det jag inte tänkte på var att jag skulle bo i ett radhus.. och det finns givetvis snörisk även i kungliga huvudstaden, Ja, det har nog vi alla hört talas om i nyheterna både nu som i början av november då det blev totalt kaos för stockholmarna. Massor med snö som inte var så lätt att hantera i en handvändning…

När jag steg av i Stockholm fanns det endast litet snö, tack för det! Tog mig lätt till boendet med tung resväska. Huset var tomt jag är fortfarande ensam i huset. Redan efter en enda natts sömn var det dags att börja skotta snö och totalt har jag skottat snö fyra dagar i sträck! Nu räcker det!

Bortsett från skottandet känns det himla bra att vara tilbaka i storsta´n. Idag var första dagen jag inte behövde skotta bort ny snö. T.o.m gatan är plogad.

Fick även tid för ett blogginlägg 🙂

 

Kommentarer till: "Skottat snö" (12)

  1. Extraträning efter jobbet 😉

  2. Inte alla far till Stockholm för att skotta snö Mia 🙂 Önskar dig en fin jobbperiod!

    • Så sant så… Jag far land och rike runt för att skotta snö. För fem år sedan vid den här tiden var jag i Kirkenes och skottade snö! Då var vi tre i lägenheten, men bara jag tyckte att vi skulle skotta trots att vi fick mycket snö under tiden… Då morrade Mia! 🙂 Här har jag ingen att morra på… 🙂

  3. Aha… det är därför det varit lite tyst från dej på sistone. Började nästan känna oro att du blivit sjuk. Tycker att du är en riktig tuffing som redan ger dej till storstan igen. Skönt att slippa snöskottning. Är väl betydligt mer snö i Sörmland, än vad det finns i våra trakter. Lär nog komma snö till oss också. Men ljuset är på väg tillbaka och det är huvudsaken. Ha det gott!Anna-Lena

  4. Jag förstår att jag ska passa mig för att åka till Stockholm nu….jag som avskyr snö.

    • Ja. I Stockholm finns det gott om snö just nu. Blir det bara liggande så här och inte allt för kallt så gillar jag det. Vackert!

  5. Snöskottning gillas inte av mig men ibland har man inget val. Fast just nu slipper vi den sysslan. Mysigt att vara i storstaden igen!

  6. Bra med motion, men det behöver ju vara måtta med allt.
    Hoppas det räcker nu för en tid.
    Ha det bra!

Kommentera

Etikettmoln

