Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

dkmat

Nog kommer ni läsare ihåg den s.k ”Torparvisan” som var i ropet när jag var barn?

Den kan alla ”sångnödiga” sjunga idag… Det blåser väldigt mycket i Stockholm. Om det blåser än mer hemma i Småland vet jag inte, men prognosen sa att västkusten och även in i landet på de breddgraderna (Göteborg, Bohuslän och rakt in i landet) skulle drabbas värst. Hörde senare ikväll att Skåne, Halland och västkusten tror jag det var som var värst drabbade. Det var så tillräckligt här, tycker jag.

Efter kvällspromenad tog jag mig ett bad – har badkar här, men inte hemma! Härligt… ska strax krypa under täcker och invänta morgondagen som jag ser fram emot! 🙂

Kommentarer till: "Håhåjaja, håhåjaja, vad det blåser i träa ida´" (12)

  1. Jag kan inte minnas att det blåst så mkt ngn gång. Och du tog en promenad?? 😊

    • Nog blåste det alltid! 🙂

      Jo, jag tog en promenad. När jag gick hemifrån var det uppehållsväder, men kort stund därefter började regn falla, ja, regn på gränsen till snö. Kändes som isbitar till sist. Promenaden blev inte så lång… men jag var tvungen att komma hem igen… 🙂

  2. Ett värmande bad verkar helt perfekt, medan ovädret viner utanför. 🙂 Vi fick hålla i hatten vi med nere i sydost.
    Hoppas ditt nya år har börjat bra.
    Kram Mia

  3. I Skåne blåste det i alla fall rejält och även i dag är vinden vass men snön slipper vi. Badkaren tog vi bort när badrummen renoverades och jag saknar dem inte. Men jag vet att många uppskattar ett värmande och avkopplande bad.

    Ha en bra dag!

    • Jag har heller inget badkar i min lägenhet, men saknar det ibland! Det är ljuvligt att ligga och slappna av i ett varmt bad, tycker jag.

  4. … du ligger i karet för så ska det va – håhåjaja ….

  5. Haha! Den slagdängan minns jag allt 🙂

    Här har det också blåst idag, fast jag har inte varit ute så mycket. Uppackning har hållit mig sysselsatt ända sen jag kom hem tidigare idag. Imorgon blir det tvätt. Skulle vara kul att få fram golvet igen 😀

  6. Jag gillar förstås inte blåsten, men väl slutklämmen. 🙂

Kommentera

Etikettmoln

