Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Nattjobb

arbsoner

När jag jobbar natt brukar vi personal oftast vara ganska pigga, någon enstaka av oss kanske är trött och seg men inte alla.

Natten som gick var vi alla fem väldigt trötta och sega, kämpade stundtals med att hålla oss vakna trots att vi sovit som vi brukar göra. Någon hade t.o.m sovit mer än vanligt. Det var som om vi fått en aning liten del av en sömntablett i oss hela gänget.

Som tur var så var även patienterna i samma tillstånd, ja, än mer, de sov.

Kommentarer till: "Nattjobb" (8)

  1. Du gör det bar som överhuvudtaget orkar jobba natt. Tycker jag.

    • Dels är jag nattuggla, men det är inte lika mycket att ”röra” i på nattetid. Det går ut på att se till att patienterna har det bra och att de helst sover.

  2. Med andra ord en jobbig natt, men den gick bra 🙂
    I mitt minne dyker också nattjobbet upp av varierande vakenhetsgrader 🙂 och jag minsn lyxkänslan då jag fick gå hem på morgonen för att sova! Bra dagsömn tills det vände och jag fick sluta med nattjobbet.

    • Ja, en mycket jobbig natt tyckte vi alla. Den gångna natten var det betydligt mer liv i oss alla, så det varierar… 🙂

      Bra sömn är ett måste om man ska arbeta natt…annars fungerar det inte så himla länge.

  3. Vilken tur att även patienterna också var trötta. Själv blir jag imponerad av er som klarar av att arbeta natt. Vet inte om jag skulle fixa det men förmodligen blir det väl lite av en vanesak.

  4. Jobbigt när man känner det så. Tack och lov hade jag inte många sådana nätter, men det var en lättnad då när man kunde åka hem. Jag arbetade natt bara ett ca 10 år, men jag har för mig att du hållit på ganska länge. Kram

    • Nej, jag har inte arbetat natt så länge eller mycket. Under min tid som t.v-anställd arbetade jag endast natt ett halvår.

      Sedan 2012 har jag arbetat natt en del, men det är kortare perioder med ledigheter emellan, så jag är ingen rutinerad nattarbetare, som jag förstår att bloggläsarna kan uppfatta mig som.

Kommentera

Etikettmoln

