Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Snöelände

drammen2

Längtar tills naturen ser ut så här igen! 🙂

Min fritid den här perioden utnyttjar jag inte alls lika effektivt som jag brukar göra när jag är turist. Halkan gör att det inte känns speciellt lockande att dra ut på långa promenader. Ja, dagspromenader gör jag fortfarande, men just flanera inne i sta´n för att lära ig hitta, vandra till olika museum osv det blir det inte mycket med.

Halkan är bedrövlig. Jag har broddar och de hjälper bra, men en morgon var det så halt så jag gick jätteförsiktigt även med broddar! Is, knagglig is, och så en temperatur som gjorde det väldigt förrädiskt. Bättre tider kommer i sinom tid, det ser jag fram emot.

Vad jag gör istället? Jag blev betalande medlem i korsord.se. Löst korsord har jag gjort till och från sedan tidig skoltid, men då i pappersformat. Kanske jag sände in något som barn, minns inte. Som vuxen har jag löst, men aldrig skickat in. Nu skickar jag in alla korsord jag får klara, det är ju bara ett knapptryck.

Mycket sittande och klurande blir det, men försöker få till åtminstone 10.000 steg/dag… Jag tillåter mig inte att bli helt försoffad.

Jag valde bort min kamera i packningen, tyckte den kunde vara hemma. Det ångrar jag, jag saknar min kamera, trots att jag har mobilkamera. Det räcker inte för mig…

Kommentarer till: "Snöelände" (22)

  1. Känner igen mig, jag längtar också till våren. Åkte ut på landet för att jag behövde miljöombyte men jag blir bara mer nedstämd av snö o kyla.

  2. Jag har varit medlem på Korsord.se och stortrivs med sidan. Löser nästan inga papperskorsord längre utan håller mig till nätet. Men det hindrar mig inte ifrån att se fram emot vårens ankomst…

    • OK, vi är kanske många där också… Vi internetmänniskor möts litet både här och där.

      Nu drar jag till jobbet igen. Idag har det varit riktigt töväder så det ska väl inte vålla några större problem.

  3. Jag älskar också att lösa korsord. En korsordstidning är ett perfekt sällskap på en långresa. Mobilkameran och jag är inte alls kompisar. Jag föredrar min ”riktiga” kamera.

  4. Jag älskar också korsord och det är ett bra sällskap på långtråkiga resor. Mobilkameran och jag är inte kompisar. Jag föredrar min ”riktiga” kamera. Det är lögn att kunna kommentera hos er med WordPress så jag testar med mitt Facebook-konto.

  5. Ordnörden jag löser inte korsord. Halka är besvärligt värre och broddar ger inte alltd skydd nog om en inte går sakta. Utan kamera låter inte så bra, och mobilen räcker inte 🙂 Själv mobilar jag bara numera fast jag köpte mig en enkel kamera. Ibland blir bilderna skitbra i mobilen men överförda i datorn så blir det sämre. Och även jag får en liten vårlängtan 🙂
    Må gott1

    • Min mobil tar också bra foton ibland, men jag saknar ändå min kamera… 🙂

      Kung Bore läser kanske min blogg, vi hade ordentligt töväder igår och inatt, men smågatorna är fortfarande mest hala, men det finns hopp – asfalten bryter fram på vissa ställen… 🙂

  6. Vi har haft tur med väglaget hittills och jag har inte behövt broddar ännu.

  7. Vintrarna numera är ofta eländes elände, med kall- och varmgrader om vartannat. Och därmed ishalka. Jag har också köpt broddar. De behövs. minsann.
    På tal om korsord så har jag löst många korsord de senaste veckorna. Riktigt roligt med de svåraste.. när vi är några stycken som hjälps åt.

    • De allra svåraste korsorden kollar jag inte ens in, har inte tålamod med det när jag vet att jag inte klarar dem eller åtminstone halva korsordet ska jag fixa om jag ska tycka det är kul! 🙂

  8. Broddar är bra- Har ännu inte skaffat några och ångrar mig varje halkig stund – men så kommer jag ju fram till var jag nu ska – och så glömmer jag bort att köpa några igen! Det där med kom-ihåg:et 😉
    Korsord! Alltid lika trevligt – med olika grader av frustration 😉

    • Utan broddar hade jag bergis gjort flera vurpor här, så isiga och hala trottoarer och villagatorna fortfarande är. Men nu är det töväder så det blir bättre och bättre. Jag rekommenderar verkligen broddar! 🙂

  9. Mobilkameran kan inte ersätta en kamera. Tydligen behöver man inte fota så särskilt mycket för att inse det. Jag är ju så gott som ny på detta. Det är det tråkigaste med vintern att man inte kommer ut på samma sätt men idag har det varit vår i luften här nere och fåglarna har börjat sjunga … Årstiderna är lite konstiga nu för tiden eller brukar det vara så här? Tack för tipset med korsord.se. Något att kolla in. Trevlig helg till dig!

Kommentera

Etikettmoln

