Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

 

dsc_1307

I nyheterna i går kväll hörde jag att Sveriges befolkning nu har nått 10 miljoner invånare!

Länken leder till invånarräkning i Expressen

Funderar på om befolkningen minskar ibland. Kanske dör 1-10 personer under en kort tid då ingen nysvensk kommer till. Märks det i statistiken då måntro? 🙂

Det var dagens lilla fundering, nu ska jag strax ge mig ut på upptäckarfärd och kompismöte…

 

 

Kommentarer till: "10 miljoner invånare i Sverige" (8)

  1. Jag tror att statistiken redovisas i ett större sammanhang. När jag gick i skolan var vi åtta miljoner så det har hänt lite under resans gång…

    Trevlig lördag!

  2. Tänkte att den 10 miljonte kunde bli en pojke i rakt nedstigande led. Men så blev det inte. Vi går i väntans tider på andra sidan 10 miljonte strecket. : )

    • Tja, han får nog fundera på att göra entré snart, annars blir han ett februaribarn! Inte så illa det heller… Jag är februaribarn och trivs alldeles utmärkt med det…

  3. Bra detaljfråga Mia 🙂 Ha det fint med kompismöte 🙂

  4. Jag känner mig gammal som lärde mig i skolan att vi var 7 milj😊

Kommentera

Etikettmoln

