Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Återbesök

fotog2

Igår blev det återbesök på Fotografiska.

Fina utställningar även nu. Jag blev dock medveten om att jag nog bör vara ensam när jag gör besök där, då är jag koncentrerad på det jag ser… 🙂 Min väninna och jag hade inte setts på länge och det fick konsekvenser på vår uppmärksamhet… Ett bra besök där ändå!

Efter Fotografiska blev det promenad genom Gamla Sta´n till en restaurang där vi åt, drack och satt väldigt länge. Trevligt. När jag kom hem var jag trött, somnade i stort sett på stört…

fotog1

(Jag saknade min ”riktiga” kamera)!

Ser fram emot våren då man kan promenera utan risk för isfläckar. Inne i centrala delarna är det barmark nästan överallt, men i området där jag bor och vägen till pendeltåget är fortfarande mycket isbelagt. Mina dobbar till skorna har verkligen fått göra nytta under januari månad! Tack och lov att sådana finns.

Kommentarer till: "Återbesök" (10)

  1. Jag missade fotografiska senast men vecka 8 åker jag upp och då är det dags 😀 Om jag inte minns fel så har de väldigt generösa öppettider så det ska hinnas med!

  2. Jo man får vara försiktig med isfläckar…ruggigt lurigt det där.

    Ha de bäst nu 🙂

  3. Fotografiska, god vän, god mat, god dryck och lång sittning är helt i sin ordning. Jag håller med dig, en ensam vandring ger mer koncentration. När jag var där förra sommaren med en vän då gick vi var för sig, men stannade upp tillsammans då vi ville dela utbyte av något.

  4. Är ju så dålig på Stockholm.Skulle vara en bra idé att åka dit alldeles ensam och kolla på olika museer. Det är ju då man hinner titta, när man inte alls är distraherad. Finns ett fotomuseum i London också. Får försöka få till ett besök där. Tror mer på resatill London än till Stockholm… tokigt nog. Ta det lugnt på halkiga vägar.

  5. Det är på gott och ont att göra sådana saker i sällskap med kärt umgänge … 😀
    Kram på dig, och fin lördagskväll önskar jag dig 🙂

Kommentera

Etikettmoln

