Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Melodifestivalseländet

bl

Hör på radion att deltävlingarna inför melodifestivalen knackar på dörren. Själva tävlingen brukar vara i maj, hur det är i år vet jag inte men misstänker att det följer traditionen. Undrar hur många som är intresserade och gillar alla de här deltävlingarna. Det låter som om det är många, många, ja, att så gott som var och en diggar  programidén… Är det verkligen så?

Nu är jag inte intresserad den sortens musik, förstår inte riktigt hur man kan tävla i musik heller, om jag ska vara ärlig. Men det är jag det!

Hur mycket gillar du utformningen av spektaklet, som jag kallar det? På en 0-10-skala där 0 står för ”totalt ointresserad” till 10 som står för ”Jättebra, självklart ska det vara så här”.

Kommentarer till: "Melodifestivalseländet" (17)

  1. Absolut nolla!
    Förstår mig inte på den utdragna processen. En tävling kunde kanske räcka?

  2. Noll.

  3. Lätt fråga. Från mig får du svaret: noll. Deltävlingarna tittar jag inte alls på, men när själva avgörandet ska fällas, då tycker jag att det är lite roligt att kolla. Där kan jag sätta en fyra.

    • Jag tittar inte heller, kollar inte ens på finalen, kan kolla in, men stannar aldrig länge! 🙂

      Om jag ska utgå från svaren här så kan tävlingen ställas in helt och hållet, ja, kanske köra själva tävlingen, men inget annat! 🙂 Men, men, vi är nog inte statiskt representativa… behövs litet fler röster!

  4. Jag saknar pioner

  5. O
    Din bild av knoppen är toppen! Våren yr och sprätter snart det är klart 🙂
    Ett undantag från nollan kan jag göra om min flicka, nu 15 åriga barnbarn kommer, då får det bli något vi gör gemensamt om hon vill 🙂

  6. Enkelt att svara på: 0

  7. Möjligen en etta … fast tveksamt … För mig känns det som en låååååångkörare som aldrig tar slut. Musik är ju annars ett underbart inslag i tillvaron. Gärna blandad genre och gärna nytt, men i annan form än den som melodifestivalen ger mig.
    Önskar dig en härlig helg!
    Kram!

  8. Det blir åtta poäng från mig-
    Gillar Mellon och tittar för det mesta. Röstar också ibland.
    Abba, Carola, Loreen, Charlotte Perelli, Lena Philipson med flera…vad hade de varit utan Melodifestivalen, kan man undra. Sverige har varit ganska framgångsrika i det här sammanhanget, säkert en bidragande orsak till att evenemanget är så populärt. Roligt när någon ”outsider” får framgång, som Thorsten Flink för några år sen med ”Jag reser mig igen”…

    • Kul att någon bryter mönstret. Inte visste jag att du var en mellodiggare? Eller har vi diskuterat det tidigare? ”Jag reser mig igen” var totalt okänd för mig, lyssnade via youtube… det gjorde mig inte mer intresserad av mello… 🙂 Alla dessa timmar som alla deltävlingar och sedan finalen tar läser jag ofta böcker, bloggar eller hittar på något annat. Så det går ingen nöd på mig.

Kommentera

Etikettmoln

