Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bandvagnar drar fram

bandvagnar

Sitter och läser bloggar i godan ro när det blir ett förfärligt liv utifrån gatan jag bor vid. Tittar ut och ser bandvagnar, inte i kolonn som väl är för då skulle kanske friska öron bli skadade! De kommer en och en med några minuters mellanrum.

Varför kör de här? Gatan jag bor vid är en ingen centrumgata, har varit en ganska lugn gata, visserligen trafikerar några stadslinjebusar här. För övrigt tror jag det mest är vi som bor här som använt oss av gatan. De senaste åren har trafiken ökat, som på alla andra håll. I rusningstrafik, när det är stopp periodvis på de stora stråken i centrum kör även blåljusbilar här, vissa andra också misstänker jag. Men bandvagnar… Inte ska väl militären börja trafikera här också med sina tunga fordon?

Ska läsa på om bullernivåer och vad som är tillåtet och vad bostadsrättsföreningar har för ansvar att bullerdämpa då? Någon som vet?

Det här känns inte kul, eller hälsosamt. Til sist undrar jag var ifrån de kommer, Jönköping är inte och har inte varit på många år, någon militärstad.

Kommentarer till: "Bandvagnar drar fram" (18)

  1. Det är väl ngn övning på gång?

  2. Borde väl komma någon förklaring till ståhejet. Lokalradion kanske rapporterar…

  3. Förmodligen någon övning men man kan fundera över vilka vägar som fordonen väljer….

    • Får se om det står något om trafiken i lokaltidningen i morgon. Nu är det tyst o lugn och ro ute på gatan i alla fall. Det är huvudsaken, trots allt.

  4. Låter onekligen lite underligt. Att ingen information skickats ut tidigare tycker jag är dålig stil.

    • Jag har inte sett någon information varken före eller i dagens lokaltidning. Däremot hörde en vän av sig igår efter att ha läst blogginlägget. Hen säger att hen vet att det beror på att ”militären ska öva att köra i stadstrafik”! 🙂

  5. Det var ju märkligt att bandvagnar åker på er lugna gata….. Jag hoppas du får en förklaring på det. Kram

  6. Oj! Känns lite ovanligt numera, men det kanske kommer att bli vanligare igen … om jag förstått rätt …
    Förr kunde man ju se militära karavaner både nu och då, när vårt försvar var mer aktivt och hade övningar. Men det känns som det var väldigt länge sedan.
    Kramis

  7. Läser dina kommentarer här som du fått…träna på att köra i trafiken….jo…är det en nödvändighet ?
    Hur som helst….blir väl mera sådant i framtiden nu när värnplikten ska återinföras.

    Man blir ju fundersam när de kommer rullande…minst sagt.

    Ha det fint nu.

Kommentera

Etikettmoln

