Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Blogg100 2017

blogg100-2017

För de av er som följt mig en längre tid vet att jag brukar delta i Blogg100. Lyckas ganska bra, i fjol tror jag att jag fick iväg ett inlägg varje dag under 100 dagar som utmaningen handlar om

Tidigare år har det budskapet varit att blogga 100 år i rad. Det är det i år också men med en speciell inriktning. Fria ordet är värt att kämpa för – och att skriva för. Det ämnet ligger förstås rätt i tid med tanke på alla fejkade nyheter som florerar.

Jag ska göra ett försök.  Tack Fredrik Wass för att du orkar dra igång oss än en gång i Blogg100-utmaning! Kanske det här sporrar mig så att det blir litet mer liv i Miatankar igen.. gick litet i tankar att stänga igen på en kortare eller längre tid… 🙂

Så hoppas jag att ni läsare ska orka hänga med också… 🙂

Kommentarer till: "Blogg100 2017" (10)

  1. Jag bloggar i och för sig varje dag men jag vet inte om jag hade velat binda upp mig ändå. orden får komma fritt mer som till en dagbok… Samtidigt så är det verkligen ett ämne som ligger i tiden. Lycka till med kommande inlägg! Fast 100 år i rad…

    • Nåja, 100 dagar var det… Jag tar det som en utmaning, kan jag bryta när jag tycker det blir för tungt.

      Vi får se vad det blir av det, tidigare i år har jag haft en svacka… ett sätt att komma igång igen.

  2. Jag tror inte jag hänger på där. Trots att jag försöker skriva lite varje dag.
    Kul i alla fall att du är med. Och andra också. Jag gillar att läsa bloggar. Kanske hittar jag några nya som jag kommer att följa.
    Och de jag följer saknar jag, när det blir lite långt mellan blogginläggen.

    • Jo, jag hoppas att jag inte tappar de läsare jag har. Det finns massor att skriva om runt dagsaktuella frågor som kan kopplas till yttrandefrihet t.ex. Ibland blir det säkert litet långsökt koppling, men det bjuder jag på i så fall. 🙂

  3. Länge leve det fria ordet och lusten att ta till orda! 🙂
    Lycka till med utmaningen!
    Kram och önskan om en trevlig helg!

  4. Har nyligen anmält mig med, såg att det var 2013 jag var med senast, eftersom bloggandet har varit sporadiskt det sista så tyckte jag att det är perfekt att hoppa på årets blogg100 🙂

  5. Jag tänker också hänga på Blogg 100 i år. Det angelägna temat ger mig inspiration att skriva blogginlägg.

Kommentera

Etikettmoln

