Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Installerat mig

medeltidsmuseet

Så har jag installerat mig i storsta´n igen!

Tänk vad smidigt när jag har bilen med mig. Brukar åka tåg för jag vill inte ha parkeringsproblem. Den här gången bor jag i ett radhus i en annan liten ”förort” än förra gången, fick t.o.m  tillgång till garage, så då var det inget att tveka på. Superflott, dessutom större garage än jag har hemma, där måste jag fälla in backspeglarna innan jag kör in, det behövdes inte här! 🙂 Jag är glad för att ha tillgång till garageplats, för jag ska vara här tills en bit in i april månad, vet ju inte hur vädret blir, kanske jättekallt, kanske varmt. Både kläder, men främst skor tar plats. Är bilen med så är det bara att lasta in! 🙂 Till och med kameran är med!

I morgon är det första mars, vårmånad, den är väldigt välkommen! Då drar dessutom #blogg100 igång så nu får jag lägga på ett kol med bloggandet igen! 🙂

Det känns himla bra att vara tillbaka i Stockholm, jag gillar att utforska storsta´n. När jag sänt iväg det här inlägget ska jag ut och leta upp en matbutik. Nytt område att utforska, både på gott och ont.

 

Kommentarer till: "Installerat mig" (13)

  1. Det känns som om du jobbar mer än heltid. Tycker du ärt i Stockholm för jämnan.
    Tuff är du också, som vågar köra bil där. Eller du kanske är en bra bit utanför?

    • När jag arbetar så jobbar jag mer än heltid. Däremellan arbetar jag inte alls. Har varit hemma i drygt en månad. 🙂

  2. Stockholm är alltid trevligt att utforska! Smidigt att det finns ett garage till ditt boende för annars är bilen mest en belastning i storstaden.

    • Precis.Skönt att ha den inlåst. Jag kommer ev. att använda den när jag är ledig för att komma ut på utflykter, å andra sidan så kommer jag smidigt till det mesta med stockholmskortet.

  3. Tycker att du ordnat en sådan bra tillvaro. Jobba när du vill, bo i storstan ibland. Undrar om lärare kan ha samma möjligheter…. Vore något att tänka på i så fall. Ha det gott där i storstans närhet. Förresten, gårdagens inlägg var väldiigt tänkvärt, iaf för mig som inte kan tänka utifrån kunskaper om vård. Det är så lätt att låta känslor ta över, då man inte är insatt i fakta.

    • Jag känner en lärare som anmät intresse hos bemanning inför nästa termin. Vet inte hur det kommer att lösa sig för hen. Möjligheterna borde finnas med tanke på lärarbristen. Men det klart, ni kan kanske inte komma in på 2-5 veckor då coh då… Litet mer kontinuitet kan jag tänka mig, men jag vet inte!

  4. Mycket ryms i en bil 🙂 Ha det nu så gott och lycka till med blogg 100 igen!

    • Och ändå har jag inte med mig allt jag behöver… 🙂 Tack, tror inte jag fixar #blogg100 i år, men jag kan ju skriva ibland i alla fall.

  5. Var tvungen att kolla bilden för att se vilket mysigt boende du har hittat här men insåg att det är från Stadsmuseet va? 🙂

  6. Låter som ett bra upplägg på arbete tycker jag även om det inte passar alla. Stockholm har en plats i hjärtat hos mig. En av världens vackraste huvudstäder tycker jag.

Kommentera

Etikettmoln

