Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Teatervecka

tulpis

Det här kan jag kalla för en teatervecka. Jag går på teater emellanåt, men två st under en vecka tror jag inte hänt tidigare. I söndags var jag i Jönköpings kulturhus Spira och såg Romeo och Julia. En jättebra föreställning med många unga och duktiga skådespelare. De båda huvudpersonerna var superduktiga.

I eftermiddag har jag varit på en vegetarisk restaurang på söder i Stockholm, Hermans, mmmmums, vilken god mat. Dit vill jag och väninnan göra återbesök när det blir varmare så vi kan sitta ute och äta samtidigt som vi får njuta av den läckra utsikten där. Så mycket god mat, mycket av det kunde jag inte identifiera, men supergott! Kan verkligen rekommenderas om någon kommer till storstaden och vill äta god vegetarisk mat. Efter maten begav vi oss till Kulturhuset Stadsteatern i Stockholm och såg Ibsens ”Bankdirektör Borkman”, också väldigt duktiga skådespelare och bra handling. Kan jag vara annat än nöjd med veckan? Mitt svar blir: Nej. Jag är supernöjd. Efter teatern vandrade vi vidare och tog oss en pratstund med ett glas vin innan vi skildes åt och sedan reste en av oss norrut och den andre söderut till respektive boende… 🙂

#blogg100, #teater, #Julia och Romeo, #Bankdirektör Borkman”, #vegetariskt

 

Kommentarer till: "Teatervecka" (11)

  1. Jag som tycker att det enda bra med Hermans är utsikten. Maten är medioker och identifierbar och påminner om gammeldags vegankost. Men på somrarna grillar dom i trädgården – det är värt ett besök

  2. oidentifierbar. Ska det stå. Mobilen tyckte annat 😊

  3. Blir riktigt avundsjuk på dej, som befinner dej så nära den svenska kulturelitens högborg. Teater, det är roligt. Liksom musikal… och konsert….. Har ju inte så långt till Borås, men det blir sällan av att se teater där. Borde skärpa mig! Ska iaf se Jonas Gardell i Boråa om två veckor. Men riktig teater, det vore roligt det! Ha det så gott !

    • Några kulturella evenemang är alltid trevligt, gillar att bo centralt och ha nära till. Att bo på landsbygden har dock andra föredelar… Allt har en baksida, som alltid!

  4. Kul med teater, går bara för sällan på dem.

  5. Tack för tipset om Hermans. Olika uppfattning ser jag. Jag får bilda mig en egen uppfattning

    • Ja gör det. Trots allt tror jag det finns goda chanser att du gillar det. Både jag och kompisen frågade på våra respektive arbetsplatser om en bra vegetarisk restaurang. Båda blev vi rekommenderade just Hermans så det är i vart fall många om verkar gilla stället. Men jag testar gärna andra också. Som alltid så är min fritid väldigt begränsad, nattarbete suger…

      • Få känner till andra ställen och utsikten är fantastisk. Maten är bara trist och okryddad och röror så att man inte vet vad det är. Jag vill ha modernare vegetarisk mat. Men det är ju en smaksak. Har testat till och från senaste kanske 15 åren – ungarna älskar stället 😊

Kommentera

Etikettmoln

