Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

ga-bild

Jag kan inte påstå att det är mycket som förvånar mig när det gäller USA:s 45 president, alltså nuvarande Donald Trump.

Idag hände det dock. Det var när jag läste om hans attacker mot sin föregångare Barack Obama. Trump påstår att Obama-regeringen avlyssnade Trumps telefoner i slutskedet av valkampanjen 2016. Varför i herrans namn skulle han göra det?

Obama var omtyckt av många under sin presidenttid och alla lovord om honom efteråt har varit många. Är det månne så att president Trump har mindervärdeskomplex gentemot sin föregångare och därför försöker krossa hans gloria? Något annat skäl till att gång på gång (enligt länkade artikeln) försöka förtala Obama har jag svårt att se.

Vad tror du?

5/100 blogg100-mini1

#blogg100, #Trump, ¤Obama

Kommentarer till: "Har Trump mindervärdeskomplex?" (22)

  1. Jag vet inte vad det är för fel på Trump. Men något är det. Mindervärdeskomplex kanske är en del av mycket, mycket annat.

  2. Han är livsfarlig. Ett ego som är sjukt stort, och han ser nog ingen annans problem. Jag tror att han kan ställa till med en massa elände, om inte någon får för sig att ta livet av honom då.

    • Ja, jag har svårt att tro att han kan sitta fyra år som president. Jag tror att antingen blir han mördad eller tvingas att avgå. Tiden får visa hur det blir.

  3. Denna mannen alltså! Vet inte vad jag ska säga, men en tvättäkta energitjuv är han allt. Det händer att jag slår över till annat program om han är på tv, får rysningar bara jag tänker på honom.

    Ha en bra måndag!

    😃

  4. Han verkar ha mkt bräcklig självkänsla. Så fort ngt inte är som han vill ballar han ur och slår vilt omkring sig. Precis som ett mkt litet barn. Men mkt farligt när världens mäktigaste man gör så, med tillgång till bombknappen…

    Och det kusliga är att man kan inte ens föreställa sig hur mkt skada han skulle kunna göra om man försökte avsätta honom. Alla kriser hittills har han ju skapat själv.

    • Ja, jag tolkar det så också, så lättprovocerad, helt omotiverat kan inte bero på något annat än dålig självkänsla. Instämmer, en mycket farlig man.

  5. Han uppför sig definitivt inte som vad man förväntar sig av en ledare för en stor nation. Han har väl alltid varit lite udda. Det som jag tycker är nästan lika skrämmande som hans uttalanden och agerande, är att så pass många röstade på honom så att han kunde bli president. Han är tydligen inte helt ensam om att ha konstiga och snedvridna uppfattningar om saker och ting.

  6. Utan anhängare vore han ju inte så farlig. Det kusligaste är just att ingenting verkar påverka fansen. Trump sa väl själv i valrörelsen att han skulle kunna skjuta nån på gatan, hans väljare skulle finnas kvar. Verkar stämma. 😦

    • Oj, det uttalandet har jag missat! Jo, hans anhängare kan man fundera över vad det är för filurer. Sedan funderar jag också på hur media skildrar honom i USA, kommer det fram mer positivt om presidenten där än här!?

      • Som jag har uppfattat det är US-media tydligt uppdelade politiskt – nu mer än nånsin. Trump o hans fans tittar bara på såna som säger sånt de vill veta, för alla andra ljuger. Punkt.

        Nån skrev att anledningen till att Trump är i Vita Huset är att så många amerikaner inte längre ville ha ngn etablerad politiker där, de hade tappat förtroendet. O nu har vi den minst förtroendeingivande nånsin. HUR ska detta gå? Vojne.

        (http://www.vox.com/ tycker jag förklarar bra, hittade dem när jag ville veta mer inför valet.)

      • Jag ska kolla din länk vid tillfälle även om engelska inte är något jag brukar läsa speciellt mycket.

  7. Jag vet inte vad det är för fel på Trump men något är det i alla fall. Från och till verkar han skvatt galen tycker jag,.

  8. Han vill väl dölja sina egna tillkortakommanden den gubben.
    Nåt allvarligt fel är det ju på honom även om han ibland kan skärpa till sig och faktiskt åtminstone låta som en statsman….men han är rent ut sagt bedrövlig.

  9. Detta med Trumps twittrande har gått till överdrift!
    Där sitter han sent på kvällarna i Vita huset och twittrar ut de mest befängda påståenden, som nu senast att Obama avlyssnat hans telefon….
    Trump vänder upp och ner på de flesta begrepp om hur en president ska uppföra sig!

    • Hur har en president tid att twittra så mycket som det verkar han gör… Han borde ha fullt upp med viktigare saker och sedan vilja vara helt privat utan politiska tankar. Så tänker jag… Det är ingen lekstuga han blivit ”chef” för!

  10. Per-Anders sa:

    Obama och Trump förefaller komma från helt olika planeter. Obama ingav oerhört mycket mer förtroende som president än Trump. Jag har en otäck känsla att Trumps presidentskap kan utvecklas till något riktigt illa.

Kommentera

Etikettmoln

