Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bilder

Inatt är det jobb som väntar, därför blir det varken mycket text eller tankar från mig. Jag var ute på en lång promenad i eftermiddag och fann då ovanstående vackra vy. Loggade även två geocacher, en hobby som jag inte ägnat så mycket intresse åt det senaste året. Men när man lär sig hitta i ett nytt område är det helt perfekt.

Jag fann också ett bokskåp som man kunde öppna, ta någon bok med sig eller lämna någon om man har  någon som man vill bli av med. Nästa gång jag reser hit ska jag ta med några böcker som gärna kan få vandra vidare. En mycket bra idé!

#blogg100

6/100 

Kommentarer till: "Bilder" (12)

  1. Vilken bra cache ! vi har geocachingen som en sporre för att komma ut på promenader och även på nya platser
    logga trailer och logga många är inte vår grej

    • Nja, cache var det inte, men i närheten av en sådan! Bokskåpet är vid en liten brygga, misstänker man kan bada där för den hågade… 🙂

  2. såg grått och kallt ut ner mot Mälaren

  3. Kul ide med bokskåpet!

  4. Bokskåp? Som du beskriver det så verkar det ju toppen. Vem har hand om skåpen från början, tror du? Kommunen? Biblioteket? Någon intresseorganisation?
    Idén verkar så bra så jag kan tänka mig att föra den vidare där jag bor.

    • Jag vet inte, det står inte vem som är ansvarig. Vet inte varför, men jag tror det är ett privat initiativ… kanske någon som har för mycket böcker… 🙂

    • Hej. Det brukar vara privata initiativ. Jag har sett i flera trappuppgångar, på caféer, utomhus likt denna där det passerar människor.
      Det är en perfekt idé!

  5. Det är verkligen bra att dela med sig av sina böcker på det sättet. Jag uppskattar när hotellen erbjuder den möjligheten. Delad glädje och nytta med nöje!

    Ha en bra dag!

Kommentera

Etikettmoln

