Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Rova i snöväder

Nu har snöväder nått även till Stockholm. Jag skriver inte oväder för det är inga stora mängder, några få centimeter med lätt nysnö.

På många ställen var gångvägar och gator fria från snö innan det här kom. Men på en del gångvägar var det isbelagt och svårt att gå, men då såg man och kunde parera mellan isfläckarna. Idag på morgonen såg jag inte isen utan jag fick gå på känn och nedför en backe så damp jag förstås i backen. Trots att vintern har varit väldigt snöfri där jag befunnit mig så har jag satt två rovor under den här vintersäsongen. En gång per år brukar jag göra det… så nu räcker det. Jag hade förstås inte dobbarna på mig, men idag har jag plockat fram dem så nu hoppas jag att jag står på benen det kommande dygnet. Sedan ska det slå om och bli plusgrader. Jag hoppas att gatorna och gångvägarna blir helt snöfria då!

Inga ben brutna, gjorde inte speciellt ont, tror ingen såg min rova heller… 🙂

#blogg100

7/100 

Kommentarer till: "Rova i snöväder" (12)

  1. badtanten sa:

    Visst känns det snopet då man plötsligt ligger där. Framför allt hoppas man att ingen såg. Gå försiktigt och ha en fin dag. Förresten…hoppas solen skiner i Stockholm i helgen för då kommer jag på besök till huvudstaden😉
    Kramelikram

    • På lördag ska solen skina enligt yr.no, men inte på söndag. Å andra sidan gör det kanske inte så mycket om ni reser hemåt på söndagen? 🙂 Visst är det trevligt med storstadsbesök ibland?

  2. Aj…ruggigt med hala vägar…har klarat mig än så länge men snön ligger här nu sen några dagar.
    Ha en underbar dag nu. 🙂

    • Ju yngre man är desto bättre balans har man i regel. Jag börjar undra hur det är med min balans, bör kanske börja med balansträning litet mer aktivt. Å andra sidan blixthala vägar och inte skor anpassade för sådant väglag är svårt att träna sig i balans för, misstänker jag. Ha det gott själv!

  3. Rovor kan en göra överallt, nu är det tre år sedan jag rovade in mitt handledsbrott – 🙂
    igår gjorde jag en rova i skidspåret utan något brott – men det tog tid innan jag kom upp 🙂

    • Jojo, så är det. Jag har själv rovat mig till handledsbrott. Först på höger handled och sedan flera år därefter – mitt i sommaren – var det vänster handleds otur! 🙂 Det gäller att halka varsamt… 🙂

  4. Tur det… att du inte skadade dig.
    Själv har jag också halkat omkring lite, dock inte satt mig på ändan. Än.

    • Javisst var det tur, hade varit snopet att behöva åka hem gipsad efter endast några få dagar här i stora staden. Var försiktig i halkan!

  5. Skönt att du inte skadade dig för det är lätt hänt när olyckan är framme.

  6. Är riktigt stelbent i gåendet, då det är halkigt. Bröt handleden på en STOR isbelagd vattenpöl, övertäckt med snö… för många år sedan. Det satte sina spår! Använder stavar då jag går här hemma… Skönt att inget litet ben blev brutet! Ha det gott!

Kommentera

Etikettmoln

