Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Bloglivet i träda

Konstverk av Joan Miró

Just nu ligger min blogg i träda, jag vistas inte i bloggvärlden alls, eller väldigt litet. Förmodligen återkommer jag, men just nu räcker inte energin, eller förmodigen lusten, till.

Arbetar jag inte, vilar jag inte så är jag ute i verkligheten och upptäcker mer och mer av vår huvudstad. Här finns hur mycket som helst att upptäcka. Igår promenerade jag massor. Nästan 27.500 steg, så än hänger gumman med. Hann få kännedom om en konstnär som jag inte har något minne av att jag hört talas om tidigare, Joan Miró, född i Barcelona 1893. Första tanken när jag såg första verket, se nedan, var min tanke… jaha… vem skulle inte kunna göra något sådant. Men ju mer jag såg, desto mer fascinerad blev jag. Det är definitivt inte vem som helst som skulle kunna göra sådana alster… 🙂

Var jag var och såg den här utställningen? Valdemarsudde i Stockholm. Djurgården var helt fantastiskt i vårsolen. Kommer att återvända till Djurgården för att promenera fler gånger! Finns mer att upptäcka där.

Kommentarer till: "Bloglivet i träda" (10)

  1. Du går som en maskin!

  2. Vid första anblicken kan Miros konst se väldigt enkel ut men nej så enkelt är det ändå inte 😉 Ha det gott i huvudstaden!

  3. Känner lite så där för bloggandet nu också. Blir inte så ofta…. Låter helt ljuvligt att vandra omkring och upptäcka nya saker. Gissar att ”din” Miro är den samme som jag ibland funderat på. Vad är detta, detta kan jag också göra. Någon liten fyrkant eller en cirkel på en stor, i övrigt enfärgad, tavla. Men ändå, jag skulle gärna kolla en utställning av denne man… Ha det gott! Njut av att damen ännu orkar en massa! Anna-lena

    • Jo, jag är glad för att jag inte har några ”större” krämpor! Uppskattar och tänker faktiskt på det ofta.

      Jag njuter av min vistelse här, jobbar litet för mycket egentligen, men det är ju p.g.a arbete jag är här… 🙂

      Angående Miró så låter det absolut som ”din” är samme man som ”min”…:-)

  4. Per-Anders sa:

    Stockholm är trevligt, i lagom stora doser.

  5. Bloggorken kommer och går för oss alla tror jag. Jag är förvånad om du orkar nåt mer efter så många steg! Otroligt

    • Jag har nog tränat upp mig successivt, för ett par år sedan hade jag nog haft mer ont i kroppen efter en sådan vandring.

Kommentera

Etikettmoln

