Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Den nya staden

Mikael Wiehe tar till musiken för att förstå/bearbeta det som händer i omvärlden, både långt borta och nära. I många sånger lägger han in  en politisk vinkling i sin musik, en del gillar det, andra gillar det inte. Så är det oftast så fort det handlar oom privata åsikter… Det är mänskligt och det är kanske t.o.m olikheterna oss människor emellan som för utvecklingen framåt. 🙂

Efter attentatet på Drottninggatan i Stockholm har Wiehe skrivit en sång, den spelades in i hans hem den  12 april. Väl värt att lyssna på, oavsett politisk hemvist. Med det menar jag att det är ingen politisk text – tror den kan gillas av de flesta.

Tack Mikael Wiehe!

Kommentarer till: "Den nya staden" (4)

  1. Mikael Wiehe har verkligen en förmåga att sätta ord på händelser. En av mina personliga favoriter!

  2. Per-Anders sa:

    Låten dök upp i mitt Facebookflöde för ett par dagar sedan. Jag gillar Wiehe och jag gillar låten och budskapet i den. Men den väcker också en del funderingar. Jag kommer att blogga om låten så småningom.

Kommentera

Etikettmoln

