Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Steg-grej

Tappa trampet kom jag i kontakt med någonstans på nätet, tyckte det lät intressant.. Jag och en väninna  anmälde oss, vi är väl egentligen inte den målgrupp de vill nå i första hand, men i alla fall. Tappa trampet går ut på att få folk att röra sig mer. Jag har satt mål på 10.000  steg/dygn, det har jag ju haft länge och oftast går jag betydligt mer. Tror att snittet per månad ligger ungefär 12.000 steg/dygn så jag räknar med att klara mitt eget mål.

Start idag och slut 1 juni, tror jag det var.

Betalade drygt 340:-, fick en stegräknare hemsänt… en egen sida i Tappa trampet… Vad mer jag får för pengarna vet jag inte. Förmodligen inte så mycket mer om inte vårt lag vinner någonting. Mest en kul grej… Men det blir säkert enda året jag är med i det här jippot. En väldigt dyr stegräknare, kan jag tycka… 🙂 Dessutom verkar den funka väldigt dåligt. Tog en koll nu och den står på samma stegtal som när jag kollade nere i city idag när jag satt och åt. Den promenad jag tog hem brukar generera cirka 6.000 steg. Kollar jag telefonens stegräknare så verkar den stämma bättre, den ligger på cirka 7.000 fler steg än när jag kollade den mitt på  dagen, samtidigt som jag kollade stegräknarens! Har haft båda på mig hela tiden… Kan tänka mig att jag gjort cirka 1.000 steg sedan jag kom hem tidig eftermiddag!

Tycker ni jag ska framföra klagomål? Tror inte jag gör det även om jag borde, så trist att lägga energi på sådant. Får lita på och registrera telefonens räknare 🙂

Kommentarer till: "Steg-grej" (6)

  1. Konstig rubriken blev?? Steg-grejhttps://miatankar.wordpress.com/?p=10338&preview=true

  2. Synd att stegräknaren inte fungerar som den ska. För dig gör det kanske inte så mycket, du har ju koll på dina steg ändå, Men för den som vill komma igång med lite motion kan det ju betyda att hen ger upp på direkten.
    Klaga kan du ju göra… om du orkar, Fast det hjälper knappast. Men om många klagar, så…

    • Jag kom nyss in från en liten 3.000-stegsrunda. Båda räknarna räknade nästan på pricken lika. Funderar på vad som är skillnaden mot eftermiddagen. Jag gick saktare då och njöt, nu promenerade jag för gåendets skull. Kanske den inte räknar mjukare steg? Men då blir det förstås helt galet. Jag tycker jag hade fäst den på samma sätt ungefär på samma ställe på höften…

  3. Men du, är det inte en inställningsfråga? Det brukar gå att justera stegräknare så att de stämmer bättre. Det beror ju på hur man bär stegräknaren. Om den ligger i en ficka eller sitter i byxlinningen t ex.

    • Det är möjligt, ska testa. Men jag tycker nog att den borde kunna räkna stegen (stötar) oavsett om den är i byxlinningen eller i fickan. Jag har min i byxlinningen.

Kommentera

Etikettmoln

