Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Upprepning

Tänk att jag alltid ska börja längta hem ungefär en vecka innan det är dags att resa hem. Oavsett om jag är på uppdrag fyra, fem, sex, sju eller åtta veckor.

Snart kan jag sova en stund, sedan rullar veckan på och jag är snart hemma igen, om allt går enligt planerna!

 

 

Kommentarer till: "Upprepning" (10)

  1. Känns det jobbigt med att vara borta så mycket?

    • Oftast inte. Jag tycker det är kul, gillar nya platser. Men ofta när det är någon vecka kvar på uppdraget, ja, då sätter hemlängtan in! Det blir inte så många rundor till, högst en jobbresa till. Har inte ens bestämt mig för om den ska bli av eller ej… 🙂

  2. Det är väl veckan innan som man ”får lov” att börja längta. Annars, skulle det vara hopplöst att vara borta

  3. Anna-Lena igen sa:

    När du kommer hem nästa gång, då är du kanske också ledig resten av sommaren? Det är inte så dumt.

    • Kanske, kanske inte… Har fortfarande inte bestämt mig. Jag har lovat att bestämma mig idag… Det är Stockholm som lockar, annars hade inte beslutet varit så svårt!

  4. Det brukar nog vara så när man känner att det närmar sig… Hoppas sista veckan på ”främmande ort” blir bra!

  5. Jag trodde du numera hade ständigt sommarlov. Fast ibland är det bra när olika saker kan kombineras. Det viktigaste är att du fattar dina beslut själv och är nöjd. Värst är alltid att vela. Ibland blir jag trött på mig själv när jag inte kan bestämma mig.

Kommentera

Etikettmoln

