Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Kristi Himmelfärdsdag

I torsdags var det Kristi Himmelfärdsdag, en religiös helgdag. Men det  var även Folknykterhetens dag.

I min barndoms hemtrakter så var det även tradition med metartävling. Jag och min kompis var där några år, vi fiskade inte men vi spanade in killar!

Det kan kanske också kallas för ”fiskafänge” – vad jag minns så fick vi aldrig napp. Å andra sidan så var vi så unga så det var just att titta som var litet spännande! 🙂

Kommentarer till: "Kristi Himmelfärdsdag" (8)

  1. Jag har läst och hört om det här, men aldrig upplevt det själv. Jag tror att jag ”tittade” vid helt andra tillfällen 😉
    Kramis

  2. Anna-Lena sa:

    Kul tradition med metartävlingen. Vet du om den lever kvar?

  3. Att spana lite har väl aldrig varit fel 😉 Även om det nu inte blev napp…

  4. Här i UK var det en vanlig vardag, men i måndags hade vi Bank Holiday här.
    Som vanligt är inte allt här som i Sverige.
    Hoppas du får en fin dag!

    • Helgdagar skiljer sig från länder, litet spännande med tankarna bakom. Bank Holiday – en dag för att gynna handeln? Gjorde en snabb sökning på Google. Vad gjorde vi utan google?

Kommentera

Etikettmoln

