Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Återbesök

Så är jag hemma igen och fått liv i min gamla, trogna Samsung-dator! Men det blir något helt annat jag skriver om idag. Nämligen återbesök på Fotografiska på Södermalm i Stockholm. Det har blivit ett av mina favoritställen i Stockholm. Fantastiska utställningar de bjuder på.

Just nu, sedan ganska lång tid tillbaka, tycker jag att hästar är det vackraste djuren vi har. Nu finns det en utställning med foton på just hästar på Fotografiska, utställningen kallas ”Like a horse”.

Den hästtavla jag stannade till vid längst tid var kanske nedanstående. Den väckte en hel del tankar hos mig… :-)Bilderna blev inte speciellt bra, men jag var tvungen att inta konstiga vinklar ibland för att slippa blixtreflex i tavlorna. Ibland anpassade jag mig också så jag inte fick med eller störde andra besökare.


 

Som sagt, nu är jag hemma igen, har haft en kul vecka, hunnit med litet av varje. Träffat några vänner, ska träffa fler under veckan även om jag växlar om till tandläkarbesök idag. Inte lika angenämt, men sådant ska också skötas.

Ny dator inhandlad, håller på att få till den som jag vill. Tänk att det ska vara så mycket pyssel med nya produkter nu för tiden. Förr var det köpa, koppla upp oavsett om det var TV eller telefon. Idag börjar en massa anpassningar, program ska installeras osv. Inget kul jobb, men nödvändigt. Jag har kommit en bit på väg, det här är det första inlägget i bloggen jag skriver från min nya dator. Det verkar fungera det också! 🙂 Det vill säga, förmodligen kommer jag att bli litet mer aktiv i bloggen och även med bloggbesök…

Bilderna är inte speciellt bra, var tvungen att anpassa mig så jag inte fick blixtreflex i tavlorna, ibland efter andra besökare.

 

Kommentarer till: "Återbesök" (6)

  1. Visst är det konstigt att man måste börja med att uppdatera nya saker när man köper dem? Man kunde ju lite naivt tro att dom var uppdaterade som nya.

    • Ja, börja med registrera än det ena än det andra, uppdatera som du skriver, installera program man använder osv… Lätt att bli irriterad för mindre. Inte helt lätt att finna var vissa saker finns heller. Men ta litet i sänder så löser det sig nog.

      Jag gillar den nya, men det finns ingen dator jag träffat på som har ett så behagligt tangentbord som min gamla Samsung har. Det verkar vara odödlig, men jag vågar inte lita på den för mycket… 🙂 Att jag köpte en ny innan Samsung la av, berodde på att det var smidigt med två när jag släktforskade plus att jag trodde att Samsung snart hade gjort sitt. Blir lika glad varje gång jag startar den och den fungerar som den ska…

  2. Anna-Lena sa:

    Jag är imponerad av dig som är så datakunnig. Själv har min son fått fixa till min nya dator. Skulle jag ha försökt själv hade jag nog slutligen ”kastat den i golvet”. Nej, inte riktigt… men närapå.
    Angående hästar så upptäckte jag deras skönhet när vi på jobbet, för några år sedan, hade en trav-kväll. Blev mer fascinerad av hästarna än av spelet…

    • Datakunnig tycker jag inte jag är, men tack i alla fall! Jag var väldigt intresserad av att klara datorn i början vi hade en sådan i vårt hem i slutet på 90-talet. Dessutom har jag använt mig mycket av datorn i arbete, men där får vi mest använda den, inte installera och göra sådana ”ingrepp” i den. Det ska de som är proffsiga i det sköta om… inte amatörerna som ska använda datorerna. 🙂

  3. Jag har lyckats med att missa Fotografiska vid varje besök i Stockholm vilket grämer mig. Så nästa gång måste jag verkligen komma till skott. Välkommen hem!

    • Ja, jag tycker du ska göra ett besök om du är intresserad av bilder. Jag hoppas att jag inte förhöjt dina förväntningar så du blir besviken 🙂 För mig är det ett museum som är väldigt värt ett besök…

Kommentera

Etikettmoln

