Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Mitt hem ska gås igenom riktigt ordentlig så snart jag har tid. Skåp för skåp, låda för låda.

Under  de senaste 5-6 åren när jag varit på resande fot har mest hemmets yta hållits någorlunda i ordning. Ju längre tid desto fler saker får jag leta efter, de finns inte där jag trodde jag lagt dem. När jag varit hemma mellan de olika uppdragen så har jag prioriterat socialt umgänge och vila. Det som varit kul med andra ord. Jag har varit noga med att hålla liv i mitt sociala umgänge. Även nu när jag tycker att jag inte hittar det jag vill så tycker jag att jag har gjort  bra prioriteringar, städning går att åtgärda, förlorade vänner är svårare att fånga upp igen. Ibland i alla fall. När jag väl funnit det jag sökt har det ofta legat i samma låda där jag sökt massor med gånger, alltså där det borde varit! Eller i bokhyllan sådant jag har där… Konstigt att man blir så blind på ögonen!

Idag är det min GPS för geocaching jag inte hittar. Senast jag använde den var när jag var i Skåne och Danmark för ett par veckor sedan. Jag har nu på morgonen letat efter den, ska lägga in några geocacher jag och en geo-kompis ska försöka logga i morgon. Nåja, jag kan följa med utan att ha GPS:en i värsta fall, men det är ju inte tanken. Ska kolla bilen också, den kan ha blivit liggande där i något fack, men om jag minns rätt så har jag sett den sedan dess!?

Så har jag det nuförtiden… Jag har varit väldigt social de här veckorna jag varit hemma, ”väldigt” för mig i alla fall… 🙂

Att lägga tid på att leta efter prylar det tär på tålamodet!

Kommentarer till: "Var sak på sin plats är bra" (15)

  1. Lycka till på turen och hoppas du hittar din gps

  2. Jag tycker att du gjort bra prioriteringar. Städa hinner man alltid med

  3. Det där letandet tar mycket av min tid med. Känns lite onödigt. Ska nog följa ditt exempel och försöka göra något åt saken.

  4. Mycket kloka tankar – och jag känner igen mig.
    Efter skilsmässan 2014, som var mycket svår för mig, saknar döda ting nästan betydelse.
    Jag har gjort det du planerar göra, och i dag vet jag nästan precis var varje pryl finns.
    Men jag fortsätter ”rensa”, dock är det mesta gjort nu.
    Lycka till på livsfärden!

  5. Lite då och då kan det behövas att göras rent hus för man samlar lätt på sig mer än vad man tror. Men det gäller att komma till skott också 😉

    • Absolut! Garderoben har jag rensat i med jämna mellanrum. Men det finns ju många skåp och lådor också som behöver litet omvårdnad ibland. 🙂

  6. Välkänt problem… 😀 Och det värsta man kan göra är att flytta på saker till ett nytt ställe!

  7. Känner så väl igen det här. Just nu så lägger jag väldigt mycket tid på att just leta. Det stör mig att jag inte har bättre koll. Anledningen kan ju vara att jag inte har mina saker där de borde vara och att jag för tillfället har mycket av mina saker i förrådet. Jag har lovat mig själv idag när jag körde hem från stugan att jag ska ta tag i detta så fort som möjligt.

    Lycka till med ditt letande!

    🙂

    • Vi vet vad vi borde göra, hoppas vi tar oss tid att göra det. För min del beror det inte ens på tid längre, utan bara att börja! Det har jag inte gjort än… :)-)

  8. Jag tycker att dina prioriteringar är helt rätt. Men det är väldigt tröttsamt att inte hitta det man letar efter. Jag skulle verkligen behöva rensa ut och sortera lite bättre. Tror att det sparar en hel del energi.
    Så lycka till med både geocache sökningen och röjningen

Kommentera

Etikettmoln

