Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Problem?

Herre  gud vilka problem rojalisterna har! Att folk och media orkar bry sig är för mig en gåta. Läs här

Kommentarer till: "Problem?" (12)

  1. Tur att folk inte har större problem än så 🙂

  2. Som jag läser är det inget som tyder på att det är just rojalister som har dessa synpunkter. Det är ju media som gör en stor sak av människors kommentarer.

    • Jo, visst är det så som du skriver. Samtidigt så tror jag att det är (endast?) övervägande del rojalister som lägger energi på att kommentera sådant trams. Gud ske lov att jag inte är kunglig utan kan gå i mina jeans, oavsett färg på dem…. 🙂

      • Känner inte alls igen mig i din beskrivning. Där jag har läst har det varit en väldigt blandning av folk som kommenterat, både positivt och negativt om bild och kungahus. Att för in genderperspektiv i debatten tror jag kan vara nyttigt. Oavsett vad man personligen tycker så är kungahuset förebilder för väldigt många människor. De kan göra mycket och en bild står för väldigt mycket av deras budskap. Det är de här diskussionerna som gör skillnad.

      • Genusperspektiv är viktigt i alla sammanhang och visst kan jag förstå hur kopplingen går till bilden. Å andra sidan om det handlat om en annan samling människors färgval på sina kläder har jag svårt att tro det skulle få den här diskussionen. Färg på kläder tycker jag är en struntsak… Du och jag verkar ha olika åsikter om det… 🙂

      • Färgvalen var enbart en del av debatten. Det fanns mer och var djupare än så.

  3. Anna_Lena sa:

    Haha! Tack för att du visade texten kring en bild som jag snanbt8scrollar förbi

  4. Min farmor sa alltid att har man inga problem så skaffar man sig. Tror nog det ligger en del i det. Vissa människor måste bara lägga sig i allt som händer om det angår dem eller inte.

    • Misstänker det är så. En del drar sig mot negativa saker, andra mot positiva… Kanske dags att fundera varför jag reagerade på den rubriken! Jag kunde ju scrollat förbi den… icke-nyhet!

  5. Vissa har en förmåga att överanalysera här och tidningarna tvekade inte…

Kommentera

Etikettmoln

