Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Livstecken

Tänk att vi redan är inne i augusti månad! Jag trodde att sommaren skulle kännas lång när jag är helledig, men icke. Tiden försvinner lika snabbt som tidigare, om inte snabbare.

Långt mellan inläggen, men jag hänger med.

Den senaste veckans bloggfrånvaro har inte alls berott på depression eller annat tråkigt 🙂 Tvärtom, en vecka med ovanligt mycket social samvaro. Lördag-söndag var barnbarnen hos mig, vi lekte och hade kul… Söndag kväll kom söner och sonhustru och då blev det mer social samvaro, supertrevligt!

Måndagen hade jag tänkt ha en dag för mig själv, men fick ”oväntat besök” av en väninna, hade inte Gevalia hemma, men det gick så bra med Zoega!

Tisdagen styrde jag kosan till Västerås där jag hann gästa både väninnan jag bodde hos som ett par andra vänner jag känner där. Intensivt, men roligt. Torsdagen blev det hemresa, vaknade tidigt under fredagen, var i säng före kl 20.30 igår kväll! Snacka om att vara trött – inser att sociala livet suger för en vuxen kvinna! Men det var det värt, har haft jättetrevligt hela veckan! Den här helgen ska gå till återhämtning inför den nya veckan, får se vad den har att bjuda på.

Trevlig helg till er alla som tittar in i mitt bloggrum!

Kommentarer till: "Livstecken" (14)

  1. Blir glad av din vecka, min har hasat sig fram i liknande tempo i flera veckor.

  2. Det låter som om du behöver vila från det roliga ett tag nu 😊

  3. Ja, visst har sommaren hittills gått väldigt fort. Jag har verkligen inte hunnit med, för där jag har befunnit mig har både våren och försommaren varit väldigt kall och blåsig. Och när värmen sedan kom då jobbade jag extra…
    Känner igen det där med den sociala samvaron med barn och barnbarn . Det blir inte lätt att få tid och ork att sitta vid datorn då. Men det gööör inget.

  4. Bloggfrånvaro behöver inte bero på depression eller annan sjukdom, den kan vara helt naturlig. Sicken fin vecka du haft. Tiden som helledig går lika fort som när en var halvledig då och då, men ändå upplever jag tiden som att jag är med i den och får ibland lite tid över också …. 🙂 Må gott i paus eller inte :-9

  5. Låter som en trevlig vecka. Ska man bjuda på kaffe så måste det vara Zoégas. Kram

  6. Härliga dagar som gör att man inte hinner med bloggen, dem ska man spara på och njuta av 😀

    Kram

  7. Jag bloggar mindre när mycket roligt händer.

  8. Det låter helt underbart. även om sängen sedan var väldigt skön och välbehövlig hade du ju mycke goa minnen att drömma om och tänka tillbaka på. Det sociala livet tar sin tid men det är väl använd tid. Go söndagskväll ska du ha. 🙂

    • Jo, absolut är det sociala livet viktigt och roligt, däremellan är det inte så dumt med litet vila och litet tid för reflektion… 🙂

Kommentera

Etikettmoln

