Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Spanska

Wow! Ansökningstiden gick ut den 2:e eller om det var den 3:e augusti för de olika aktiviteterna hos Senioruniversitetet. Cirka 10 dagar därefter ska allt vara klart, om man kommer med i det man ansökt om, eller ej. Enstaka föreläsningar har jag sett sedan några dagar tillbaka att jag får komma med till. Spanskan var det jag prioriterat högst och igår såg jag att jag fått OK även där. Blev så himla glad.

Jag började läsa spanska på KomVux för cirka tio år sedan, men det var ett högt tempo och det fixade jag inte att kombinera med tufft och intensivt arbete i arbetslivet. Jag hängde nog med 4-5 kapitel, tror jag. Sedan förstod jag att jag skulle knäcka mig själv om jag skulle fixa både spanskan och arbetet. Hoppade av spanskan, men har hela tiden velat lära mig mer.

Nu är det dags igen, men med pensionärstempo? Vad det innebär vet jag inte riktigt, men vi har endast lektioner varannan vecka? Kanske ett kapitel på två veckor istället för ett kapitel/vecka som KomVux hade. Jag får väl se, samma bok verkar det som…

Kul, kul. Nu väntar jag endast på  klartecken för den aktivitet jag prioriterat som nr två. Allt annat har jag redan fått klartecken på. Både spanskan och min prio två-aktivitet verkar vara uppskattade aktiviteter, eller vad det nu beror på att just de aktiviteterna blir klara sist

Spännande tider när det börjar närma sig hösttermin igen!

 

Kommentarer till: "Spanska" (12)

  1. Men så spännande och kanske ett mer lagom tempo. Heltidsarbete brukar räcka nog. Hur som helst så är spanska ett kul språk!

  2. Kul! Grattis! Läste spanskakurs en termin för många år sedan. Habla espanol…och konstigt frågetecken. Bra att bo i större stad som pensionär! Fler möjligheter!

    • Precis ett frågetecken före frågan och efter efter… Jo, det finns både för- och nackdelar med att bo i såväl stad som landsbygd.

  3. Åh … spännande 😀
    Jag tycker att spanska är så vackert. Skulle var kul att kunna …
    Lycka till 😀

  4. Och det finns en massa spanska serier på Netflix att titta på utan text sedan 😊

  5. Spanska är kul…satt med på kneget hela förra läsåret…lärde mig fula ord och lite annat…fast det har jag glömt nu som tur är 😉
    Lycka till.

    • Fula ord kan man glömma 🙂 Däremot retar det mig att jag verkar ha glömt massor! Hade tänkt skriva ”Talar du spanska” på spanska som rubrik till det här inlägget. Min tanke låste sig vid det jag fick fram först… Habla tu espanol? Men tror inte det är rätt, men jag är på rätt spår i alla fall… 🙂 Alltid något. Jag har varit för lat för att söka rätt svar… Det kommer kanske på första eller andra lektionen, misstänker jag. DÅ kan jag briljera! 🙂

      Annars kanske du kan undervisa mig litet?

Kommentera

Etikettmoln

