Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Impulsköp

Ibland blir impulsköp väldigt bra.

Var på IKEA och fann den lilla pallen på bilden ovan. Spontanköp!

Det är högt i tak i min lägenhet och jag får stiga upp på en stol för att kunna ta ut det som står på översta hyllan i mina köksskåp. Det är inte praktiskt. Dessutom är det en risk att ramla av stolen och bryta mig, kanske inte riktigt än, men åldrandet pågår. Med pallens hjälp når jag det mesta i alla fall.

Inte är den vacker och inte matchar den något varken i köket eller i något rum. Men jag är väldigt nöjd, den står superstadigt på golvet, så smidigt litet steg som förenklar mitt liv.

Kommentarer till: "Impulsköp" (12)

  1. Klokt köp! Jag klättrade upp på en stol, trampade fel och bröt tre ben i foten en gång. Inte kul och väldigt onödigt.

  2. Spelar väl ingen roll att den inte är någon större skönhet. Den är ju praktisk och lyser ju upp tillvaron med sin glada färg. Ska vi kunna röra oss som din spänstiga 83-åriga granne gäller det vara rädd om sig. Bra val! 🙂

  3. Förståndigt.

  4. Huvudsaken att pallen är praktisk….utseendet får komma i andra hand. Jag har märkt att jag krymt med åren, så jag har med fått skaffa mig lite klätterhjälp. Kram

    • Om jag krympt vet jag faktiskt inte, kanske någon centimeter. Men det är ovanligt högt till taket här i denna lägenheten. Så det hade inte hjälpt med en eller några centimeter till. Trivs skitbra i lägenheten så det gäller att finna fiffiga lösningar. Hoppas att jag inte ska bli liten som ”ena tesked” för i så fall blir det problem! 🙂

  5. Så bra. Den kan ju dessutom användas av små barnbarn efter toalettbesök

  6. Vi har en väldigt liknande (fast vit) i nya badrummet. Så nu når jag upp till skåpet: Hurra!
    (Krymper jag vet jag inte hur det ska gå, har inte mkt att ta av. Blir kanske som när Alice i Underlandet stötte hakan i foten? 😱

    • haha… i så fall måste du nog centrifugeras ordentligt.. 🙂

      Pall, ja, bra att ha, bra att nå dit man vill utan att behöva stolar.

Kommentera

Etikettmoln

