Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Jag är ingen pedant, blir ibland irriterad över min egen oordning. Ensamboende, borde vara lätt att ha ordning… hehe… inte här inte.

Idag har jag kommit till skott i alla fall, putsat ett par fönster, men det finns fler. De som blivit putsade idag, blir nog inte putsade fler gånger i år.  En eller högst två gånger om året gäller här. Oftast en + en gång på insidan är nog det vanligaste.

Känns kul i alla fall när jag kan njuta av att se bra ut 🙂

Bättre med litet skit i hörnen än ett rent helvete, efter den devisen lever jag nog en hel del. Trivs med det, även om irritationen kommer vissa dagar.

Kommentarer till: "Bättre med litet skit i hörnen…" (16)

  1. Stämmer bra med min inställning. Det brukar bli lite mer rejäl städning om vi bjuder hem folk. Vårt största problem är att vi har svårt att slänga saker så det blir lite övermöblerat

    • Jag har också svårt att slänga, men har blivit bättre på det! Men det finns att ta av… 🙂 Ibland tänker jag; Tur jag har gäster ibland så hemmet hyfsas till litet mer ordentligt…

  2. Samma här, när det gäller fönsterputsning.
    Hos mig brukar också olika pappershögar växa på sig av någon anledning. Reklam, gratistindingar, olika reklamutskick, från t.ex. åhléns, där jag är medlem, stickbeskrivninga etc., Till slut slänger jag och det känns plötsligt lite städat av någon anledning…

    • Visst känns det skönt att kasta! Tycker samtidigt det är litet sjukt med allt som kastas. Lämnar dock numer mycket till återvinning, alltid något… 🙂

  3. En liknande devis lever vi efter här. Fönsterna putsas till advent och en gång under våren eller sommaren. Blir det riktig kris kan det bli en tredje gång men sedan får det räcka. Jag brukar tänka att en del smuts regnar säkert bort… Sedan barnen flyttade hemifrån tar vi lätt på städningen. Dammsuger när det behövs och ser över toaletterna när det är dags. Finns mycket som är roligare än att städa!

  4. Det blir nog så att man slappnar av vissa gånger, och accepterar litet skit i hörnen. Är det gäster på gång, blir det av att ställa undan småsaker som annars står framme mer eller mindre i onödan.
    Övermöblerat, som gunnardeckare skriver, javisst, det är det nog, men det blir sällan inredningstidningsreportage gjorda hemma hos oss i alla fall 🙂

    Vi har bekanta som aldrig har onödiga grejor framme. Knappt några prydnadssaker, på sin höjd en blomma. ”Sobert” är väl ordet som kommer i åtanke. Undrar hur de bär sig åt?

    • Slappnar av några gånger… du skojar! Här slappnas det av jämt och ständigt haha… Men ibland tar jag mig i kragen. Under september är jag ”gårdskarl” så då vill jag inte ha mer än vanlig veckostädning här i mitt privata. Gårdskarl… ja det handlar om trappstädning, och utomhus… blir väl någon gräsklippning, eller två kanske. Plus sopkärl och litet smått och gott. Inte så mycket, men det ska göras.

  5. Tydligen har vi en del likheter. Jag hade ett mål när det gällde årets semester. Det var just att putsa alla husets fönster på alla in och ut och mellan sidor. En stor del av dom var nämligen inte putsade på fyra år men jag har nog varit lika lycklig ändå. Bara som du säger lite småirriterad på min egen slöhet. Hur svårt kan det va? Ja, ja. Hoppas ditt knä blivit bättre?

    • När jag bodde i villa var det fyra stora fönster med treglas… alltså sex sidor att putsa! Nu är det endast ut- och insida så det borde inte vara så betungande… men för en lat kvinna så blir det startsvårigheter i alla fall… 🙂

      • Det finns ju roligare saker att göra. Det är faktiskt viktigt man har roligt. 🙂

      • Absolut! Jag brukar tänka att de som är pedantiska är nog inte lyckligare än vad jag är! I vart fall inte på grund av att de sliter med städningen daglien 🙂

  6. Nä, fönsterputsning blir det sällan. Vi har haft ovanligt få flugor i sommar, så inte ens i sidorna har blivit så skitiga.
    Storstädade förra lördagen. Det fanns en hel del dammmoln i hörnen. Känns alltid bra när det är rent i huset. Händer nog bara varannan månad eller ännu mer sällan.
    Tycker att det är kul att städa när det är skitigt. Då gör det skillnad .

Kommentera

Etikettmoln

