Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Pensionärsreklam

Klockan är 10.15 och jag sitter fortfarande i morgonrocken, trots att jag var uppe vid 0730-tiden. Sällan jag använder morgonrocken, mer än små korta stunder… men idag är den jätteskön och svår att slita av mig.

Det är sådant som kallas för pensionärsliv, att äga sin tid. Men… nästa vecka är det skolstart för mig… Kollade, OK, nybörjarspanskan går på eftermiddagstid! Gött det… 🙂

Är det sådana här inlägg som kallas för pensionärsreklam?

Kommentarer till: "Pensionärsreklam" (24)

  1. Jag sitter i pyjamas. Har haft en telefonintervju. Måste säga att det är en ny erfarenhet med anställningsintervju i pyjamas. Nu väntar förmiddagskaffet.

  2. Men så skönt att kunna starta dagen i sin egen takt! Kurs på eftermiddagen låter väl alldeles perfekt tycker jag. Varför stressa om man inte behöver…

  3. Jag ser mer och mer fram emot att bli pensionär

  4. Du verkar ha det bra. Lycka till med spanskan. Jag brukar ta fram min morgonrock i november.
    Kram Bosse

    • Tack! Jag ska göra ett ärligt försök i alla fall!

      Morgonrocken hos mig hänger framme året runt. Används dock inte speciellt mycket, men igår kändes det mysigt.:-)

  5. Kanske det. Vi börjar höstens italienska kurs nästa vecka annars njuter vi av pensionärslivet 😊
    Arbeta i morgonrock eller pyjamas borde väl funka? Har märkt att fler och fler anställningsintervjuer sker via Skype… Hur klär man sig fler det? Samma som vid en personlig intervju?

    • Skypeintervju. Ja, man får ju vara litet anständigt klädd åtminstone ovanför midjan.

      Hmm, skulle jag anställa någon skulle jag vilja ha ett personligt möte, trots all ny teknik.

  6. Visst är det underbart att själv få bestämma vad man vill göra och när. Inte är man arbetslös bara för att man blivit pensionär, som många tror. Det blir bara ett annat slags ”arbete” som åtminstone jag mår toppen av. Ha det gott.

    • Mycket underbart, lägga upp dagen som man vill eller bara ”låta den gå”. Det tycker jag vi är väl förtjänta av efter ett långt arbetsliv med tider att passa och många olika krav.

  7. Jag tycker det framstår som en härlig känsla och underbar tid. Helt rätt att sprida sådant. 🙂
    Tack för ”tittinnen” – jag fann dig ”på trappan” idag.
    Hoppas du får en riktigt härlig helg!
    Kram

    • Ja, för några år sedan var jag tveksam till pensionärslivet. Den känslan förändrade sig efter jag fyllt 60 år. Jag blev helt enkelt mätt på arbetslivet, gjorde en omsväning till och har pö om pö ställt om till pensionärslivet. Helt perfekt för min del! Idag inser jag hur gott livet är som pensionär… 🙂

  8. Efter flera år som pensionär njuter jag fortfarande av att äta frukost länge i morronrock, prata, läsa, skriva eller börja något projekt så fort jag kommer på det, utan att behöva planera o passa ngn tid. Fast jag vaknar mellan 7 ch 8. På landet däremot klär jag först på mig, där tittar folk in ibland.

    Apropå anställningsintervju i morronrock: När vi gjorde om webbsidan och avdelningarna fick ansvar för varsin egen del var en avdelningschef så kunnig att han inte behövde min hjälp… Förrän lördagmorgonen innan sidan skulle publiceras. Då fick jag akut dyka ur duschen och instruera honom droppande och helt näck. Som tur var INTE Skype. 🙂

    • Morgonrocken har jag aldrig varit någon flitig användare av… men av långa frukostar med dagstidningen som sällskap, ja, det uppskattar jag verkligen, lite datorkoll sedan innan dagen rullar igång på allvar!

Kommentera

Etikettmoln

