Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Förberedelser

Nu gäller det att jag motar bort förkylningen,

Jag ska ha middagsgäster här i morgon kväll, dagen före brukar det vara en del att pyssla med, en hel del, men roligt. Var och handlade på förmiddagen. åt middag, sedan kände jag alltmer det jag försökt att förtränga. En förkylning på gång. Sov ”middag”. Sedan fick jag litet mer energi, förberett det som går inför morgondagen.

Kollade halvt om halvt på Kristallen i TV. Inser att jag inte hänger med ett dugg! Många helt okända program och vinnare för mig. Förstår inte heller varför det ska SKRIKAS så förgrymmat! Förstår de inte vad högtalarna är till för? De fungerade utmärkt dessutom! 🙂 Lyssnade också på Ulf Kristerssons deltagande i Aktuellt, han förutspås att bli moderaternas nya partiledare. Bra eller halvbra kandidat för partiet? Ja, det för moderaternas väljare avgöra. Sådant (politiken) hänger jag med på…

Ska snart gå till sängs, i morgon är en ny dag!

 

Kommentarer till: "Förberedelser" (20)

  1. Hoppas förkylningen drar sig tillbaka snabbt.
    Jag håller med om Kristallen. Jag vet inte om jag är besviken, besvärad eller rent av arg. Väldigt trista sätt att uttrycka sin tacksamhet på. Jag reagerade även på flera av prisutdelarna som jag uppfattade som något för okoncentrerade och inte helt nyktra. Kändes inte bra en fredagskväll på Svt. Turligt nog har jag inga barn, då jag inte tycker att det var passade fredagsunderhållning för våra små medborgare.

    • Bra sammanfattning av dig, en av alla de som var framme och tog emot pris verkade ha svårt att stå för sig själv, andra stöttade upp hen på båda sidor! Lindrigt onykter! Ja, det var fler jag tänkte på också hur det stod till med nykterheten. Vid ett sådant tillfälle tycker jag det är OK med alkohol, men har man chans ropas upp för att hämta pris bör man åtminstone kunna uppträda på ett hyfsat sätt kan man tycka.

  2. Funderade på det där med moderaterna och tänkte på vilka moderater jag känner till och det var bara två och Bild vill inte och Hanif Bali kommer inte på fråga. Fast så är det inom de flesta partier, att jag bara känner till frontfiguren så att säga.

    • För moderaterna hade det förstås varit lyckat om Bildt tagit uppdraget. Men förstår honom mycket väl. Ett tufft jobb, och som han själv uttryckte det att den som tillträder nu bör vara beredd att ha partiledarrollen under flera år. Det var inte Bildt intresserad av.

      • Han börjar ju bli till åren med.

      • Det var av den anledningen han avböjde…

        Ibland blir jag förvånad över att både politiker och andra kändisar är så gamla som de är. Men, när jag tänker efter hur gammal jag är är det lättare att förstå att kändisarna är så gamla som de är. T.ex ”Loffe”… 80 år! 🙂

  3. Jag såg inte galan, galor överlag intresserar mig inte, men jag såg att ,in favorit Andre Pops vann igen. Det gillar jag. Även om jag inte ser på de programmen han är med i så ofta numera (läs aldrig)

    • Jag brukar inte heller se galor… Men under tiden jag pysslade med annat var det lämplig förströelse. Andre Pops är ett av de okända namnen för mig… 🙂

  4. Hoppas verkligen att förkylningen inte eskalerat. Även om man inte får feber kan man känna sig rejält seg och trött…

    • Tack för omtanken! Det känns bättre idag, tagit ett par Panodil också. Tror inte det blir så mycket av det. Bra, tycker jag… 🙂

  5. Hoppas att det inte blev så mycket av för förkylningen! Såg också en del av kristallgalan. Blir mest irriterad på uttrycket ”tack som fan”. Finns ingen anledning att ta till svordomar i ett tack.
    Lika fånigt är det som du tog upp tidigare i veckan ..skriva alla fina du kommentarer…Hörde att visa ville ha Bildt som m ledare. Kanske är bra för dem… Gillade Reinfeldt…men han har väl annat för sig. Krya på dej!

    • Nej, tror det kändes som sämst igår lunchtid och tidig em. Då kändes det risigt, men det for nog vidare…

      Välkommen hem till Sverige igen, för det förstår jag att ni är.

      Tror du moderaterna hade velat ha tillbaka Reinfeldt? Jag tycker mig förstått att det är mycket kritik till honom nu i efterhand… Trots att han lyfte partiet till en nivå jag tror de aldrig varit på tidigare! Jag har svårt att förstå sådan kritik…

  6. Håller med dig, har nog bara sett några enstaka program av alla de delade ut pris till.
    En rätt trist gala, tycker jag.

  7. Hoppas det kändes bättre igår och att du/ni hade trevligt.
    Jag måste erkänna att jag tröttnat på alla dessa galor. Förr såg jag de flesta. Jag gillar heller inte när de skriker och svär.
    Loffe har trummat färdigt. Jag hade glömt bort att han bodde ”relativt” nära mig under de sista åren. Utanför Kristianstad.

    • Tack! Det kändes ganska hyfsat igår och även idag. Än så länge finns det krut i ”gumman”. Det blev en jättelyckad kväll, trevligt snack och ingen av gästerna hade behov av att uppsöka korvkiosk på väg hem! Det är ett tillräckligt gott betyg till min mat… 🙂

  8. Känner igen mig där…hänger inte med alls.
    Känns som om media har sprungit ifrån mig ibland, vänt sig om och gett mig ”fingret” innan det fortsatt sin språngmarsch mot framtiden.
    Fast..det bjuder jag på 😉

    Moderaterna vet jag inte….Bildt där hade jag gillat…fast han kastade ju in handduken innan han ens fick den.
    Blir intressant att följa detta.

    Ha det bäst nu. 🙂

  9. När jag nu läser så har förhoppningsvis din förkylning gett med sig och middagsbjudningen förlöpt i trivselns tecken 🙂
    Såg en del av Kristallen och och tänker i samma banor som du om skrikandet och faktiskt svärandet högt och lågt – så himla trist!
    Mycket jag inte heller känner till, men så ser jag mest på Svt 1 och 2 då.
    och i politiken så hänger jag med men det kunde nog bli bättre – jag är lita av och på i den changern 🙂

Kommentera

Etikettmoln

