Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Små pojkar

Små pojkar mäter sina krafter mot varandra, oftast i sandlådor. Sådana konflikter brukar vara ganska lätta att lösa även om intensiva känslor kan vara i omlopp.

Värre är det när det är stora pojkar som uppträder som små pojkar. Jag tänker förstås på Kim Jung-On och Ronald Trump! Båda tänker förmodligen mer på sin egen prestige än på det bästa för sina länder och omvärlden.

Vem eller vilka kan stoppa dem? Ingen av dem är intresserad av att lösa ”problemet”, vad jag kan se.

Kommentarer till: "Små pojkar" (14)

  1. Otäckt är det. Mitt hopp står till FN.

  2. Usch ja. Nu är dte skakigt i världen. Hoppas någon klok mamma kan tala dem till rätta.

  3. Vissa vuxna pojkar leker på tok för farliga lekar och inser tyvärr inte konsekvenserna av dem. Såväl Nordkorea och USA är ett orosmoment i dagsläget. Kan hända vad som helst…

  4. Vill inte ens tänka på vad dessa pajasar kan få för sig att göra.

  5. Det är skrämmande med dessa två stora pojkar som kan få förfärliga konsekvenser för oss alla i hela världen. 😦 Jag hade igår en lång diskussion med en vän om hur Trump kunde nå ända fram. Inte så konstigt egentligen om omständigheterna benas upp. Samtidigt skulle jag vilja ha de dolda uppgifterna/sanningarna för att lägga hela pusslet. De lär jag/vi aldrig få.
    Som en kontrast till det mörka. Vilket fint foto du lagt in.
    Regniga höstkramar från Ystad

    • Vi kanske får veta litet mer med tiden om spelet bakom valprocessen. Men precis som du skriver tror jag att vi aldrig får veta hela sanningen.

  6. De är ju så lika när de står där o bröstar sig. Vad säger det om världen att USA frivilligt skaffat en alldeles egen Kim Jung-On?

Kommentera

Etikettmoln

