Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Caminando 1

Igår fick jag hem min kursbok i spanska.

Jag är och har varit väldigt förkyld. Förra onsdagen när kursen började var det som värst, planerade trots det att gå till första lektionen. Någon timme innan jag skulle ge mig iväg bestämde jag mig dock för att stanna hemma.  Hur trevligt är det att ha en nysande och snörvlande människa i sin närhet, insåg att det är inte trevligt. Hade kontakt med läraren så jag vet vad jag bör läsa in till nästa gång som är först om en vecka.

Det känns som om det inte blir något problem. Det handlar om repetition av något jag lärt mig tidigare… Det känns bara roligt så här i början av terminen, får se om jag tycker det är lika kul framåt jul då vi har sista lektionen för den här terminen. Jag hoppas det, så jag hänger med även till våren.

Kommentarer till: "Caminando 1" (11)

  1. Både bra att kunna och roligt att aktivera hjärnan 🙂
    Krya på dig.

  2. Hoppas det blir en trevlig kurs som motsvarar förväntningarna. Jag läste spanska i forntiden men har glömt det mesta. Skulle med andra ord behöva en rejäl repetition! Klokt att du stannande hemma för det finns en gräns för hur man kan snörvla i sällskap med andra.

  3. Jag ska nog också fräscha upp min spanska. Vid tillfälle.

  4. Spännande. Fixar du galant men Lycka till ändå.

Kommentera

Etikettmoln

