Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Spansk blogg

Jag har litet tankar på att starta en blogg på spanska, kanske skriva någon gång i veckan. Varför? För att träna på att sätta ihop meningar. I början blir det inte mycket, men med tiden bör ordförrådet utökas…

Vore kul om man får en följare i Spanien, men hur får man min blogg synlig för spanska bloggare? Någon som har tips att ge mig?

Kommentarer till: "Spansk blogg" (8)

  1. Kul idé att blogga på spanska. Jag tycker själv att nya glosor fastnar bättre i hjärnan om jag både skriver och säger dem samtidigt. Lycka till!

  2. Vilken bra idé! Lycka till med en eventuell ny blogg. Ju mer man skriver desto mer lär man sig.

  3. Bra idé. Lycka till!

  4. Jätterolig idé! Bra att träna spanskan genom att skriva. Jag kommer absolut att läsa den. Tränar min spanska 30 minuter/dag och eftersom vi har vår sommarstuga i Spanien, är där nu, så får jag bra daglig träning.
    Och om du ger bloggen ett spanskt namn så kommer säkert Google att hitta den och läsare också. En fördel är det säkert också om du använder wp.
    Önskar dig all lycka.

Kommentera

Etikettmoln

