Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Gymbesök

Idag kom jag äntligen iväg till gymmet, länge sedan förra gången. Jag är absolut en periodare när det gäller träning. Ska försöka göra ett ryck igen, minskar målet till två ggr/vecka istället för tre/ggr på vecka som jag brukat köra tidigare – kanske hjälper det!

Tog cykeln dit, brukar promenera, men vet att de första gångerna känns det segt att gå hem. Det kändes väldigt bra att cykeln stod och väntade på mig. I konditionssalen var det ett par människor, men när jag kom upp till styrkeavdelningen var det tomt! Så bra! Kvinnan ni ser längst in är en spegelbild av mig 🙂 Vissa har kanske behov av att se sig själva när de lyfter tung. Styrka i armar och ben vill jag försöka behålla så länge som möjligt. Vill absolut kunna ta mig upp när jag ramlat. 🙂

Nu har jag ätit en vegetarisk lunch, ska försöka skärpa till mig även när det gäller mat. För ett år sedan körde jag vegetariskt 4-5 ggr/vecka under en lång period och det mådde jag bra av. Idag blev det ajvarbiff med färskpotatis och paprikasås. En ny rätt och nytt recept för mig som utföll till belåtenhet. Med andra ord så känner jag mig nöjd med dagen så här långt. 🙂

Kommentarer till: "Gymbesök" (14)

  1. Jäklar! Vilket uppryck. Imponerande. Speglarna på gymmet är till för att se att man lyfter rätt, inte för att spegla sig i vad gäller utseende. Nu känner jag mig slö i soffan.

    • Ibland får jag ta mig i kragen. Gymmet är viktigt, men det är inte alltid det prioriteras, tyvärr.

      Slö i sofffan!? Ja, jag är slö i fåtöljen med kaffe och en glass 🙂

  2. Bra gjort! Jag känner mig själv så väl att jag inte ens försöker börja gå på gym. Men jag tränar ändå här hemma och eftersom jag märker skillnad i måendet är det ganska lätt att vara regelbunden. Oftast blir det 3-4 ggr i veckan och ibland lite mer 🙂 Det är viktigt att hålla kvar så mycket styrka vi kan så jag hejar på dig på avstånd 😀

  3. Oj…jo…man kanske borde 😉
    Ajvar e gott iallafall…smaskens till varma mackor.

    Ha de gött.

  4. Det låter härligt! Här blir det också nya tag 😀 Dottern bjuder på vegetariskt i morgon!

  5. Jag ska också rycka upp mig. Snart.

  6. Bra gjort att komma i väg till ett gym, men jag tycker det är så trist att vistas inomhus när jag kan vara ute. Att röra på mig gör jag gärna. Går i snitt 6 km/dag och använder gärna de utegym som finns här på Söder under mina promenader. Och det alla årstider. Har också bra övningar som jag kan göra hemma för att träna styrka och har då min kropp som tyngd/motstånd. Något min pappa lärde mig för länge sedan och som jag flitigt använder mig av.

    • Huvudsaken att man finner sin egen ”grej” hur man håller kroppen i trim. Jag gör en del övningar här hemma också, men det är mest för rörlighet. Jag behöver styrkeövningar också 🙂 Men som sagt . alla sätt är bra, utom de dåliga! 🙂

  7. Ibland måste man ta sig själv i kragen för att komma iväg och motionera. Igår försökte jag slingra mig undan ett löppass och var sekunder från att ringa maken och föreslå en tur till stranden med sol och bad istället. Det var ju så hemskt varmt! Men jag bet ihop, sprang – och var mycket nöjd med mig själv efteråt.

    • Det var inte dåligt av dig, när det var så varmt. Springa klarar jag inte längre, men promenera går bra. Jo, ibland gäller det att ”rycka upp sig”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

Etikettmoln

%d bloggare gillar detta: