Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Medmänsklighet

blom

Ibland, främst när jag är trött eller känner mig orättvist behandlad så är jag inte den muntraste… Det är bara att se sanningen i vitögat. Den länkade texten, ja, det är inget nytt, men det är något som jag behöver påminna mig själv om titt som tätt… Inte vill jag vara den där surtanten… Lägger in länken så jag vet var jag ska finna texten, om den kommer att finnas kvar på nätet. 😉

Tack till Olof Röhlander för kloka ord.

blogg100 Nr 8/100

Kommentarer till: "Medmänsklighet" (8)

  1. Per-Anders sa:

    Jag tror att Olof Röhlander har rätt. Skönt att jag tillhör den kategorin som sällan råkar ut för otrevliga personer. Tror jag.

  2. God morgon!
    Ja orättvis behandlad vill man inte bli. Då har man rätt att bli en surkart.
    Ha en jättefin måndag nu!
    Kram.

    • Frågan är vad som händer om man bemöter surkarten med vänligt bemötande… eller fundera på om det var jag själv som var surkart först!!??? Det tåls nog både en funderare eller två!

  3. Hej Mia. Tack för Olof precis vad jag behövde.
    Kramis.

  4. Så är det absolut! Var på en underbar föreläsning för ungefär ett år sedan, lyssnade på Thomas Olsson från Öckerö. Han lärde oss att ”du läcker det du tänker” vilket för mig betyder flera saker, bland annat att den som är sur blir bemött på ett avvaktande och surt sätt. Att bli bemött med ett leende förgyller, att bli bemött med sura miner ger motsatt effekt…

Lämna en kommentar