Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Regnig stockholmsdag

utsikt

Utsikt från Kaknästornet

Vi vaknade till en regnig dag idag. I och för sig var vi beredda på det, men inget vi mottog med glädje. Alla hade dock bra kläder med sig så efter frukost begav vi oss till Eifeltornet höll jag på att skriva, men så långt reste vi inte… 🙂 Det fick duga med Kaknästornet. Fantastisk utsikt där uppifrån 30 våningen – när det är klart väder! Det var mer trolskt idag, men vi såg det vi såg och var nöjda med det.

lördagslunch

Lördagslunch 

Efter lunch så åkte vi en guidad konstrunda i tunnelbanan. Vi fick alltså se konst man vandrar förbi utan att ens se i vanliga fall, och fick även veta en del historia bakom konstverken och konstnären. Man hann inte så mycket på en timme, men det var väldigt trevligt! Jag önskade att jag hade mer bakgrundsfakta…. men det är jag det…. Förstod av mitt ressällskap att man inte måste veta allt i förväg! okidoki, jag fördjupar mig nog gärna, eller åtminstone vill göra det i saker som intresserar mig…. Något att tänka på för mig…. man måste inte veta allt!

tunnelbanekonst1

Tunnelbanekonst

Trots regn så är vi alla nöjda med dagens förströelse. Ingen stress och jäkt, hann med en liten siesta för de som önskade det, umgåtts och haft mysigt.

Kommentarer till: "Regnig stockholmsdag" (8)

  1. Jag tittar ofta på konstverken, speciellt när jag jobbar natt och alla plattformar är tomma 🙂

  2. Konstverken som är målade måste bättras på med jämna mellanrum. Jag jobbar med att planera arbetena i spår för dom som gör detta. Det är något man sällan tänker på som trafikant att dom måste målas på då och då.

    • Guiden nämnde det faktiskt… annars hade jag inte tänkt på det. Jag kan tänka mig åka fler gånger, för de olika turerna kan ske på olika banor… Det här, inte konst men väl tunnelbanan är ditt arbetsområde?!

  3. Asch, det var ju riktigt trist väder idag. Hoppas på bättre i morgon.

  4. Där är jag nog som du att jag vill veta lite bakgrundsfakta. Tycker man får mer ut av det man ser då. Kram

Lämna en kommentar