Jag skriver om mitt liv och en del funderingar som "huvudkontoret" levererar

Blogg100 start

röd

Blogg100-utmaningen startar idag för alla bloggare som vill delta.

När man själv varit med ett par år så är det lätt att tro att ”ALLA” vet vad det är. Men så är det förstås inte, vi är nog en liten skara i det stora hela som är engagerade. Därför detta inlägg.

Blogg100 innebär att man ska publicera minst ett blogginlägg 100 dagar  i sträck. Jag har varit med två år tidigare, första året gick jag i mål, men hade inte lyckats fullt ut. Förra året hade jag lyckats om jag inte råkat ut för strulande bredband under en av mina resor till Norge, vårt kära grannland skuldbelägger jag idag! 😉

Jag tycker om utmaningen men tar den inte så allvarligt, det får inte bli ett måste för mig.

Här kan du läsa om och anmäla dig till Blogg100

1/100 blogg100.mini

Kommentarer till: "Blogg100 start" (18)

  1. Jag ser fram emot ditt deltagande!

  2. Jag var med i fjor, men slutade när Santos gick bort, för min blogglust försvann. Ska bli kul att följa dig. Lycka till. Kram

  3. Så roligt. Ser oxå fram emot ditt bloggande i 99 dagar till.

  4. Det tilltalar mig att vara med men om jag känner mig själv så kommer det gå rakt åt skogen. Nu är det ju rätt trevligt i skogen men jag väljer att stå över. Tyvärr. Men jag beundrar er som skriver troget varje dag så alla vi andra får något att läsa. Tack för det!

    • Du kan ju anmäla dig och testa…. det går att hoppa av när som helst, eller tappa dagar, ingen pekar finger åt dig för det… 😉

  5. Lycka till!

  6. Per-Anders sa:

    Det verkar som ganska många har bestämt sig för att hänga på Blogg100. Jag har under kvällen plöjt igenom en lång rad inlägg på Blogg100s inläggssida på Facebook.

    • Kul. Jag kollade också fb-flödet också i Blogg100-gruppen. Får se hur länge vi hänger med, om vi går i mål. I mål kommer vi säkert, både du och jag, sedan får vi se på vilket sätt vi slirar in över målsnöret!

  7. För mig en helt obegriplig tävling…? Ungefär lika meningsfullt som att tävla i skönhet eller musik. En blogg driver man väl antingen för sina läsare eller för att få utlopp för sin skrivlust?

    • Blogg100 uppfattar inte jag som en tävling. Det är en utmaning till oss alla som är med. I mina ögon är det en himla skillnad.

      Jo, jag skriver för att jag tycker det är kul. Samtidigt är det väldigt roligt att få kommentarer, synpunkter, såväl positiva som negativa. Dessutom har jag lärt mig en hel del genom att ”valsa” runt i bloggsfären.

  8. Tänkte att jag sänder ett ”pip” till min namne 🙂 men att utmana dig och de andra i Blogg100 … det vågar jag inte ge mig in på. Lycka till! Jag kikar inom.

    • Trevligt med ett pip och jag har pipit tillbaka på din blogg!

      Blogg100 är en att man utmanar sig själv, tycker jag, samtidigt som man lättare finner andra bloggar man gillar.

  9. Lycka till!
    Å Norges vägnar får jag be om ursäkt – det var ikke helt i orden det brede bandet!
    🙂

Lämna en kommentar